OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Job description
Vi söker en Customer Experience Technical Support för en av världens ledande tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group.
Kunder runt om i världen är stolta över att köra en BMW, och alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser av högsta kvalitet. Vill du gå med som en stolt medlem av vårt CX-team och dela din passion för Customer Experience?
Rollen är en viktig funktion för BMW:s interna system. Du kommer att fungera som teknisk support inom Customer Experience Team. Du kommer att vara vår systemexpert och förväntas samarbeta med både CRM och CX på flera avdelningar. Vi ser att du har erfarenhet från liknande roll och att du söker efter en ny utmaning i ett internationellt företag. Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Då du förväntas vara på plats på kontoret några dagar i veckan är det viktigt att du bor i Stockholm med omnejd. För rollen kommer det även innebära en del tjänsteresor.
Responsibilities
• Kontaktperson för våra partners kring systemrelaterade ämnen, uppföljning av data och utveckling av processer.
• Ansvarig för systemunderhåll, optimering och integrationer från återförsäljare.
• Säkra datakvalitet och bygga relevant analys i Voice of the Customer, för alla marknader och varumärken.
• Månadsrapportering av bonusprogram, NPS och systemutbildning internt och återförsäljare.
• GDPR-processstöd (Dataobjekt förfrågningar och data anonymisering i system).
• Arbeta kontinuerligt med användaradministration, cirka 1600 användare
• Ansvarig för att utveckla och förbättra flödet av kunddata.
• Säkra processer för datakvalitet.
• Fungera som CX-support internt.
Qualifications
Universitetsexamen inom relevant område, till exempel Systemvetenskap eller liknande.
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en komplex organisation.
Behärskar engelska och ett nordiskt språk flytande i tal och skrift.
Erfarenhet av arbete med SalesForce, Qualtrics och/eller NPS är meriterande.
Förståelse för andra Experience Management Systems kommer att vara fördelaktigt.
En vanlig dag kan se ut så här; Kvalitetssäkring av data, gå igenom ärendeflöde, lösa en del själv eller kontakta 3:e part, implementation av nya användare, utveckla analyser samt att månadsvis kvalitetssäkra rapporter.
För att lyckas i denna roll har du en dokumenterad systemteknisk erfarenhet och intresse för analys. Du kan även bryta ner och förklara komplexa ämnen. Som person är du serviceinriktad, tålmodig och ödmjuk. Att växla mellan operativa uppgifter till mer strategiska är inga problem för dig. Du är en person som gillar att ha många kontaktytor både internt och externt. Du är organiserad, har god förmåga att prioritera och ta ansvar över dina projekt.
Experience
2-3 år
About the company
Ända sedan 1928 har BMW utvecklat bilar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW ska få den bästa möjliga upplevelsen i en bil präglad av kvalité och framåtanda, en premiumbil fylld av körglädje.
Hos BMW börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar – inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044