OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CUSTOMER FULFILLMENT CONTROLLER TILL GLOBALT FÖRETAG
Vår kund är en global aktör på den tekniska marknaden. Nu söker de en driven Customer Fulfillment Controller som alltid sätter kunden i fokus och arbetar hårt för att uppfylla kundlöftet, skapa en god kvalitetskedja och säkerställa att logistikverksamheten fungerar felfritt.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Fulfillment Controller ansvarar du för all outsourcad logistikverksamhet, inklusive tullklarering, kostnadskontroll, hantering av returer samt övervakning av övergripande prestanda. Du ansvarar även för process- och kostnadsförbättringar inom ditt område. Du kommer att arbeta i ett team av entusiastiska och kompetenta kollegor samt med försäljningsavdelningar, logistiktjänsteleverantörer och ekonomi- och kostnadskontrollavdelningarna.
Du växlar mellan att genomföra komplexa analyser till att följa dessa resultat och arbeta fram konkreta åtgärder och genomdriva förändring. Det ingår även i din uppgift att leda strategiska nyckelprojekt, planera och spåra vår kunds kostnader och nyckel-KPI:er, samt utmana och stödja olika team med högkvalitativa, datadrivna analytiska insikter i de centrala beslutsprocesserna och förbättringsarbetet. Några av de team du förväntas stötta är Business Intelligence, Central Finance, Operational Logistics och Senior Management.
Arbetsuppgifter:
- Leda strategiska nyckelprojekt
- Utveckla och övervaka KPI:s
- Försäkring/skadeuppföljning
- Support för logistikavtal/RFQ
- Hantera internrevision för Supply Chain och Logistik
- Hantera adhoq-förfrågningar från HQ
OM DIG
För att passa väl in i denna roll krävs det att du som söker är en do:er och att du inte är rädd för att fatta beslut och ta ansvar. Vi tror även att du har en god förmåga att multi-taska, hantera, organisera och prioritera uppgifter effektivt, samt att du är analytisk såväl som kommunikativ och kan interagera inom företaget över de olika funktionerna. För att trivas i denna roll måste du även vara en person som uppskattar högt tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Krav:
- Bakgrund inom End to End Supply Chain och Logistik, 5-10 års erfarenhet helst från internationella organisationer.
- Avancerade Excel-kunskaper (SAP)
- Goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift
- Förståelse av databasstruktur och datamodellering
Om du även har erfarenhet av business controlling samt revisionsarbete är detta ett plus, även erfarenhet av projektledning anses vara meriterande för denna roll.
ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT
På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514