OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en Customer Fulfillment & Process manager att utveckla och bygga skalbara processer genom hela supply chain samt ansvara för att fortsätta utveckla helhetslösningen för nya lagerautomationslösningen.
Vill du vara med och utveckla vidare ett av Sverige toppmoderna automationsanläggning och vara en central del inom Supply Chain-ledning på ett företag som befinner sig i ett spännande transformationsresa? Är du en erfaren ledare som är driven med erfarenhet av automatiserade och datadrivna flöden? Då kan det här vara rätt arbetsplats och roll för dig!
Vad innebär den här rollen?
Som Customer Fulfillment & Process manager ansvarar du för att implementera och utveckla konkurrenskraftigt utbud av fulfillmentlösningar genom Åhléns samtliga handelsplatser, som en bärande konkurrensfördel på marknaden.
Du är med och kontinuerligt utvecklar och utforskar nya fulfillmentlösningar i linje med Åhléns transformationsagenda och prioriterade fokusområden samt tar fram analysunderlag för det.
Du har en stor del i att stötta och lägga planer för ständig förbättring av arbetssätt, metoder, rutiner och andra förutsättningar som bidrar till ökad lönsamhet och unika kundresor genom logistikflödet. Du bidrar i stort till att förbättra vårt tvärfunktionella, datadrivna, arbete.
Rollen ingår i Supply Chain ledningsgrupp och du rapporterar till Chief Supply Chain Officer.
Vem är du som söker den här rollen?
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.
Till oss tar du med dig:
-
En relevant akademisk utbildning inom t.ex ekonomi, logistik, management, eller motsvarande.
-
Minst 5 års erfarenhet av lager och logistik inom e-handel eller opti-channel.
-
Erfarenheter av att arbeta utifrån ett digitalt och automatiserat arbetssätt.
-
Erfarenhet av att leda och arbeta i projekt.
-
Kunskap och erfarenhet av PLC/styrsystem och robotlager är meriterande.
I denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är nytänkande och ha modet att utmana dig själv och andra. Vidare har du en god analytisk förmåga och är en duktig kommunikatör.
Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Åhléns huvudkontor och/eller på nya logistikanläggning i Rosersberg utanför Stockholm.
Urval kan komma att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se