Customer Fulfilment Business Partner till Roche

Customer Fulfilment Business Partner till Roche

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Roche.

Om företaget:

Roche är världens största forskande bioteknikföretag, med fokus på att föra vetenskapen framåt förbättrar vi människors liv. Vi utvecklar både läkemedel och diagnostik. Roche Diagnostics i Sverige (med bolagsnamnet Roche Diagnostics Scandinavia AB) arbetar med diagnostiska lösningar för hela hälso- och sjukvårdskedjan. Diagnostik möjliggör att bekräfta, utesluta och förebygga sjukdomar, att minska väntetider och sjukhusinläggningar, optimera resursanvändning och hitta rätt behandling för varje individ. Våra cirka 100 medarbetare verkar för ett friskt Sverige, där all kunskap tillämpas. Vi sitter i Solna i nya, fräscha lokaler.

Arbetsuppgifter:

Syftet med rollen som Customer Fulfilment Business Partner är att säkerställa att kunden i slutändan får rätt produkter levererade då ordern har mottagits och administrerats på ett korrekt sätt. Din roll består av två delar som är dina huvudsakliga ansvarsområden. Den första är att hantera det dagliga inflödet av orders för att lägga beställningar som inkommer via mail och telefon från kunderna. Dessa ska sedan administreras i SAP på ett korrekt sätt då de därefter beställs och skickas ut direkt till kund. Den andra delen är med fokus på utveckling och implementering av digitala tjänster där du kommer vara en nyckelspelare och en drivande person. Exempelvis ska en ny kundportal implementeras för ett digitalt sätt för kunderna att lägga sina orders.

Utöver ovan ansvarsområden kommer även arbetsuppgifter kopplat till hantering av masterdata, returer och prognoser kring framtida orders för att arbeta på ett proaktivt sätt. Du är en viktig kontaktyta gentemot kunden tillsammans med ansvarig säljare, detta för att säkerställa att kunden får rätt produkter inom rätt tidsram för att säkra en långsiktig och nöjd kundrelation.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom logistik och order i en roll som inneburit mycket kundkontakt. Gärna inom MedTech eller Life Science.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i något ERP-system, gärna SAP
• Erfarenhet av att driva digitaliseringsprojekt och en god IT-kunskap
• Meriterande med eftergymnasial utbildning

För att trivas i rollen är du en person som är van vid ett strukturerat arbetssätt och trivs i en roll där du får använda din förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du arbetar gärna tillsammans med andra och föredrar en kommunikativ miljö med prestigelös attityd. Du har gärna en utåtriktad personlighet och tycker om att ta ansvar och egna initiativ för att ständigt förändra arbetssätt och processer. Slutligen ser vi att du har en god förmåga att prioritera, trots många olika moment och fokus igång parallellt, samtidigt som du utför arbetsuppgifterna på ett noggrant och korrekt sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: order, logistik, koordinator, logistikkoordinator, stockholm, SAP, life science, medtech

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2021
  • Ansök senast: 23 juli 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024