OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi är på en spännande resa som ska leda till ett ännu mer kundorienterat, affärsmässigt och effektivt företag som dessutom ska erbjuda 100% förnybar eller återvunnen energi till våra kunder.
Verksamhetsutveckling består av ett engagerat och positivt team på nio medarbetare som månar om varandra och verksamheten och som gärna delar med sig av sin kompetens och erfarenheter. Vi arbetar på uppdrag av ledningen och tillsammans med verksamheten driver vi utvecklings- och förändringsarbete med fokus på kundresor, processer och verksamhetssystem. Vårt uppdrag har nyligen utökats till att även omfatta customer insight och experience arbete.
I din roll som Customer Insight Analyst får du genom analysarbete vara med och bygga upp systematiskt kundinsiktsarbete. Du bidrar till att öka verksamhetens kunskap kring kundernas nuvarande och framtida behov, önskemål och beteende och vad vi måste göra för att stärka våra kundrelationer. I samarbete med dina kollegor levererar du analyser, rekommendationer och beslutsunderlag inom tjänsteutveckling för förbättrad kundupplevelse. Fokus är inledningsvis på privatkunder och mycket nära samarbete med våra kundreseledare men på sikt kommer vårt kundinsiktsarbete även omfatta företagskunder. Rollen är baserad i Malmö men resor till E.ONs etableringar i hela Sverige kan förekomma.
Konkret innebär tjänsten att du:
* tar fram insikter till kundresor, driver förändringsarbete, mäter och följer upp resorna genom kundundersökningar (inkluderat NPS och CSAT) och baserat på detta ger proaktiva rekommendationer löpande
* analyserar svar från undersökningar och konsoliderar insikter från olika källor
* förmedlar resultat och övergripande analyser för strategisk NPS
* mäter och följer utveckling av touch points per månad och ger proaktiva rekommendationer på kvartalsbasis
* planerar och genomför övriga kundundersökningar, både kvalitativa och kvantitativa / analyser efter behov
För att ha rätt förutsättningar för rollen tror vi att du har relevant akademisk utbildning och flera års erfarenhet av att arbeta med kvantitativa metoder. Vi ser gärna att du har kompetens inom GAP-analyser, data mining, statistisk och prediktiv analys/modellering, CRM-analys, kund- och marknadsundersökningar, segmentering och målgruppsanalyser.
Vi hoppas på erfarenheteter av att framgångsrikt bedrivit kundinsiktsarbete inom en större organisation, där samverkan över gränser är avgörande för att lyckas. Som person är du grundlig och metodisk i ditt arbete med ett högt kvalitetstänk. Du drivs av att förbättra och förenkla samt att kommunicera och förankra relevanta rekommendationer utifrån komplexa analysresultat.
Annika Kärreman, chef för Verksamhetsutveckling, är en engagerad och öppen ledarare med stor tillit till sina medarbetare. I teamet finns ett öppet klimat och ett stort engagemang att driva förändring. Om du drivs av att förbättra och förenkla och får igenom förändringar genom att inspirera och balansera mellan en utmanande och stödjande attityd kommer du att trivas hos oss.
Välkommen med din ansökan!
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef
Annika Kärreman 0761000454
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Akademikerna: Malin Johansson, +46 705 240210
Ledarna: Michael Andersson, +46 705 250129
SEKO: Mats Lundberg, +46 730 499778