Customer Insight Analyst

Customer Insight Analyst

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till tjänsten som Customer Insight Analyst söker vi efter dig som är expert på att analysera kunddata och som kan presentera och förklara dina insikter och rekommendationer för våra intressenter. Vi ser att du har erfarenhet från liknande roll och att du söker efter en ny utmaning i ett internationellt företag. Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Då du förväntas vara på plats på kontoret några dagar i veckan är det viktigt att du bor i Stockholm med omnejd.

Denna tjänst är ett konsultuppdrag hos BMW och innebär en tillsvidareanställning hos oss på Randstad. Uppdraget sträcker sig till den 31/10 2023 med goda chanser till förlängning. Intervjuer för detta uppdrag kommer göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 31/12.



Ansvarsområden
Din huvudsakliga uppgift är att leverera betydande och handlingsorienterade analyser och rekommendationer till kollegor, auktoriserade återförsäljare och intressenter. Du ska också hjälpa till att driva beslutsfattande, med insikter från analys av kunddata. Du är ansvarig analytiker inom Customer Experience med fokus på att samla in, säkerställa och analysera kunddata samt hitta insikter som du sedan presenterar i relevanta forum.

Ansvaret inkluderar


Driva arbetet inom kunddataanalys för att utveckla statistiskt arbete och för att mäta kundupplevelsen
Leverera kundinsikter och rekommendationer för strategiskt beslutsfattande
Ta del av arbetet med att sätta upp, underhålla och utbilda i vår systemarkitektur inom kunddata
Samarbeta med externa partners och utvecklare för att ställa krav/definitioner för att implementera nya segmenteringar i kunddatabasen
Samarbeta med andra team för datadrivna strategier i tvärfunktionella team, och vara ägare och expert på kunddata
Förståelse för typiska CRM-systemlandskap inklusive databas, analysverktyg och marknadsföringsautomation
Du är kontaktperson för BMWs samarbetspartners och återförsäljare i frågor om data, kundinsikter och rekommendationer
Delta i interna möten, event och workshops
Utveckla en datadriven verksamhet och kultur




Kvalifikationer
Universitets-/ kandidatexamen är meriterande
Minst 2 års erfarenhet av insiktsdriven analys av kunddata
Kunskap om NPS och Voice of the Customer
Talar mycket god svenska och engelska
Gärna erfarenhet av att ha arbetat med kundinsikter, segmentering, lönsamhetsanalys och kundlivscykelanalys. Om du är van att arbeta med stora datamängder är det en fördel


För att lyckas i denna roll har du stor analytisk och kommunikativ förmåga och kan även bryta ner och förklara komplexa ämnen. Som person är du serviceinriktad, tålmodig och ödmjuk. Att växla mellan operativa uppgifter till mer strategiska är inga problem för dig. Du är en social person som gillar att ha många kontaktytor både internt och externt. Du är organiserad, har god förmåga att prioritera och ta ansvar över dina projekt.



Om företaget
BMW Group är en av världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar. Alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW.

Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym och dagliga träningspass.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 6 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024