Customer Insight Manager

Customer Insight Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du hjälpa oss att skapa ännu bättre kundmöten? Nu letar vi efter vår nya kollega och Customer Insight Manager för att utveckla vårt CX-arbete och kunna bli ännu mer kundcentrerade.

Vårt team söker efter dig som har erfarenhet inom CX och jobbat med KPI:er som CSAT och CES, mätning och uppföljning av kundupplevelsen, CX-dashboards och annat som gör dig lyhörd för kundens behov och beteende. Passar beskrivningen in på dig? Läs mer och ansök här nedan.

Vad kommer du att göra?

I en nyligen etablerad roll som Customer Insight Manager och med hjälp av system som Qualtrics och HotJar, får du möjlighet att bygga upp och skapa en långsiktig mätning av kundupplevelsen och bidra till ett komplett desingteam. Du kartlägger kundresor och arbetar för att vi ska ha förutsättningar för att agera på de insikter våra kunder ger oss, där ett stort fokus ligger på att ta fram och analysera såväl kvantitativ som kvalitativ data. I arbetet kommer du jobba tillsammans med tjänstedesignkollegor, produktägare, digital försäljning och andra intressenter.

Dina primära uppgift blir att:

-
Etablera och kontinuerligt förbättra vårt CX-program i nära samarbete med IT-avdelningen och våra nyckelintressenter 

- Etablera verktyg för kundfeedback och skapa dashboards för att följa vår utveckling och ge insikter  

- Utveckla CX-plattform och uppföljningen kontinuerligt med mer avancerade och bättre analyser, insiktsforum, kunskapsdelning mm

- Arbeta nära design, CRM och andra team för att förbättra kundens upplevelse 

Fokus kommer ligga på vår digitala kundresa men även med feedback från till exempel kundtjänst och våra fysiska ombud.

Är du den som kommer att göra det?

Hos oss är teamarbetet avgörande så du arbetar i nära samarbete med kollegor och andra intressenter, men är drivande i dina egna uppgifter. Du har en stark analysförmåga och förmåga att skapa actions av dina insikter som du kan presentera för olika nivåer av intressenter inom organisationen. Du brinner för kundupplevelsen och har ett högt engagemang och drivkraft för att skapa de förutsättningar som behövs för att ta vårt kundmöte till nästa nivå.

Vi tror också att du har följande erfarenheter:

- God kunskap om och arbetslivserfarenhet av datadriven tjänsteutveckling

- Arbetat med kundresan i kombination med datapunkter, som instrument för tjänsteutveckling

- Självständigt arbetat med att samla och analysera data för att fatta affärsmässiga beslut. Du har arbetat med både kvalitativ och kvantitativ data

- Mycket god förståelse för affärsdata och dess betydelse i kombination med CX-data

- Meriterande att ha arbetat med mätverktyget Qualtrics, där du själv utformat undersökningar

Vi är Svenska Spel

Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv.

Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Om Tur

Inom vårt affärsområde Tur har vi nyligen genomfört en agil transformation där vi har skapat domäner med tvärfunktionella affärsteam samt delat in alla roller i kompetenscenter utefter specialistområde. Allt i syfte att skapa effektiva, självgående och välmående team där vi tillsammans når en hög genomförandekraft. På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via både digitala kanaler på webben och i mobilen, med en fysisk lott, eller kanske till och med i direktsänd tv.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret.

Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten, kontakta Monica Hedrén, Chef Design, monica.hedren@svenskaspel.se

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på teamta@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2024

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024