Customer Insights and Relationship Manager

Customer Insights and Relationship Manager

Arbetsbeskrivning

First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 63 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.


 


First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Våra supportkontor är centralt belägna i Stockholm respektive Göteborg och här finns VD, ekonomi, marknad, försäljning, contact center, fastighet och HR samlade.



Nu stärker vi upp vårt centrala team med en dedikerad roll med ansvar för att driva gästinsikter och ta vår kundklubb First Camp Club till nya nivåer.

Rollen är central för First Camps utveckling och syftar till att driva intäkter och gästnöjdhet genom ökad lojalitet och djupare förståelse av våra gästers behov.

Vi söker en supertalang som skall samarbeta och rapporterar till vår kommersiella chef som är baserad på kontoret i Stockholm. Kandidaten kan vara baserad vid vårt supportkontor i Göteborg eller Stockholm. För rätt person finns även möjlighet att jobba på distans från någon av våra destinationer i Sverige eller Danmark. Det är ett av Sveriges roligaste jobb och har du en känsla för hur man kan omvandla miljontals gästers insikter till att bli återkommande kunder – då skall du ansöka idag. 

Rollen innefattar i huvudsak ansvar för:
- Fördjupa relationen med våra gäster och driva försäljning, genom att driva, utveckla samt genomföra våra strategier inom huvudområden som: - CRM – taktiskt och långsiktigt bearbetning av våra målgrupper i relevanta kanaler och touch points längs med hela gästresan från bokning av semestervistelse, inför, under och efter vistelsen
- Gästinsikter – säkerställa att vi baserar beslut, initiativ och prioriteringar på datadrivna gästinsikter, både genom kvalitativa och kvantitativa gästundersökningar och analyser. Genom återkommande gästenkäter och adhoc datainsamling som beslutsunderlag
- Rollen har fullt ägandeskap över vår gästklubb First Camp Club inkl. att sätta erbjudande, dialog med gäster, säkerställa funktionalitet för medlemmar i våra digitala kanaler (app & hemsida) samt vilket bemötande våra mest lojala gäster möts av under sin campingvistelse
- Definiera och underhålla end-to-end gästresor och därigenom leverera en differentierad och konsekvent gästupplevelse i samtliga kanaler
- Definiera och följa upp de mest relevanta KPIs inom ovan områden, i nära samarbete med vår Business Analyst som ansvarar för att driva utvecklingen av våra databaser med gästdata. Vi mäter bland annat antal medlemmar i First Camp Club, Customer Lifetime Value, Lojalitet (Engagement, Retention, Reactivation), NPS / Gästnöjdhet etc



Vi ser att du gärna har följande  kvalifikationer/erfarenheter:
- Mer än 2 års erfarenhet från roll som krävt stark analytisk förmåga samt skicklighet att förmedla insikter på ett tydligt sätt.
- Bra förståelse av CRM strategi och löpande CRM arbete
- Gärna erfarenhet av ett eller flera områden inom Lojalitet, Customer Experience (CX) eller gästenkäter
- Van att arbeta självständigt och är strukturerad
- Gärna viss erfarenhet inom projektledning
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Danska är ett plus

Som person tror vi att du: 
- Har ambitioner. Du ser den här rollen som ett steg i att få vara med och utveckla First Camp. Du levererar men ställer också krav på oss som företag. Du vill mer och är en resultat- och datadriven supertalang.
- Ser helheten affärsmässigt och kan prioritera vad som ger stor effekt på kort och lång sikt
- Har gästens åsikter i fokus när du bygger en strategi tillsammans med bolaget.
- Gillar utmaningen att bygga upp något nytt och driva förändring
- Kan växla mellan stort och smått, samt fokusera om vid skiftande prioriteringar
- Har en god känsla för kundkommunikation & bemötande både fysiskt & digitalt
- Är kommunikativ och coachande

Detta är en unik chans att vara med och driva utvecklingen i en bransch med stor potential. 

Tjänsten innebär en del resande men är tänkt att vara placerad på något av våra supportkontor i Stockholm eller Göteborg.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


2 december 2024

Social Media Manager på deltid

Social Media Manager på deltid

28 november 2024

Public Affairs Leader

25 november 2024

Public Affairs Partner

25 november 2024