OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avida Finans AB är ett auktoriserat kreditmarknadsbolag under Finansinspektionens tillsyn. Avida Finans erbjuder finansiella lösningar till företag genom köp och belåning av fakturor samt inkasso och fakturaadministration. Avida Finans tillhandahåller även in- och utlåning gentemot privatpersoner och omfattas av statliga insättningsgarantin. Avida Finans har ca 100 anställda och verksamheten bedrivs från Stockholm med ett säljkontor i Göteborg samt filialer i Oslo och Helsingfors.
På uppdrag av Avida Finans söker Boxhill nu en Customer Integration Specialist som vill arbeta i gränslandet mellan verksamhet, IT och extern kund.
Varför Avida Finans?
IT är ett prioriterat område på Avida Finans. Du får här chansen att arbeta på ett expansivt företag som strävar framåt. Här finns resurserna, strategin och viljan att bygga en IT och Affärsutvecklingsverksamhet i toppklass. Företaget präglas av ett stort engagemang där medarbetarna har mycket frihet under ansvar och är prestigelösa och hjälpsamma. Tjänsten är på heltid och är placerad i nyrenoverade lokaler vid Medborgarplatsen på Södermalm i Stockholm.
Om rollen
Du kommer ingå i teamet Affärsutveckling & IT där atmosfären tydligt präglas av engagemang och framåtanda. Du kommer att arbetar med att sätta upp och underhålla filintegrationslösningar för externa kunder och därigenom ansvara för en viktig funktion inom Avidas affärsverksamhet. Rollen innebär även att vidareutveckla och effektivisera kundintegrationsprocessen, där möjlighet att komma med egna lösningsförslag kommer att finnas.
I den här rollen kommer du:
Fungera som kontaktperson för kunder och verksamhet vid integration in i Avidas system i samtliga länder där Avida är verksamma.
Agera teknisk expert i införsäljningsmöten
Etablera en välfungerande arbetsprocess för filintegration, både internt och externt
Kravställa, konsolidera och ta fram förbättringsförslag
Vem är du?
Vi tror att din tidigare erfarenhet kommer från arbete med tekniska integrationslösningar mellan olika affärssystem, systemförvaltning eller liknande. Har du dessutom varit verksam inom bank eller finansbranschen är det förstås ett extra plus. Du är en initiativtagande person som tycker om att få vara delaktig i att utveckla nya arbetsprocesser, funktioner och rutiner.I övrigt är du en person med god kommunikativ förmåga som tar egna initiativ och är duktig på att lösa problem.
För att klara arbetsuppgifterna bör du ha en relevant högskoleutbildning med några års arbetslivserfarenhet alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Ansökan
I denna rekrytering arbetar Avida Finans tillsammans med Boxhill AB (www.bhill.se). Eventuella frågor besvaras av Rekryteringskonsult Sofia Nydahl Ericsson på 070 792 44 33 / sofia.nydahlericsson@bhill.se.
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!