Customer Integration Specialist

Customer Integration Specialist

Arbetsbeskrivning

Det råder inget tvivel om att logistikbranschen är inne i en av sina största förändringsresor någonsin. Den största anledningen bakom denna utveckling är den kraftigt växande E-handeln som öppnat en helt ny värld av möjligheter för såväl företag som privatpersoner. Men för att ett paket ska ta sig från punkt A till punkt B behövs en aktör som kan erbjuda en heltäckande logistiklösning och det är här vi på Posten Norge/Bring kommer in. Vi är ett av Nordens största logistikbolag med drygt 15.000 anställda. Just nu söker vi efter en Customer Integration Specialist som vill driva arbetet med att integrera nya kunder i vår verksamhet. Är det du?
I samarbete med våra kunder och vår IT-avdelning levererar vi på Bring lösningar på API, TA-system (Transportadministrativa system) och egna EDI-lösningar. Tjänsten vi nu ska tillsätta ingår i Bring Customer Integrations specialistteam för standardintegrationer där du tillsammans med dina kollegor fungerar som en brygga mellan IT och kunderna. Du kommer att arbeta med att integrera kunder hos Bring, men även vara ett stöd till våra kunder och vår säljorganisation i standardintegrationer. För att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt krävs god kännedom om våra produkter, e-handelslösningar och vilka TA-leverantörer vi stödjer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Transportintegrationer med olika filformat (XML, EDIFACT, flatfil etc.) och APItjänster.
Projektleda integrationscase
Delta i kundbesök
Delta i framtagande och genomförande av standardiserade och kundspecifika integrationer inom Bring
Dokumentation och validering av kundintegrationer
Stödja verksamheten i EDI och API-frågor.
Vi söker dig som:
Har ett eget driv och en god problemlösningsförmåga, är social och serviceminded i ditt sätt och innehar en positiv attityd - du gillar att ge service
Är samarbetsvillig på alla nivåer, kvalitetsmedveten och har god struktur i ditt dagliga arbete. Du tycker det är kul att lösa problem och är nyfiken
Har mycket goda kunskaper i svenska, förståelse i de skandinaviska språken samt goda kunskaper i engelska.
Vi ser det som meriterande:
Om du har stort intresse/förståelse för logistik/dataflöde och eller har erfarenhet av kundservice där IT tjänster ingår.
Om du har universitets- eller högskoleutbildning inom IT/Logistik
Om du har tidigare arbetslivserfarenhet av kundintegrationer
Vi erbjuder dig:
Grundlig upplärning av våra arbetsmoment
Utmanande och varierande arbetsuppgifter inom IT avdelningen
Engagerade kollegor i en grupp där man lär av varandra
Ett arbete på en avdelning under ständig förbättring i en koncern som hela tiden söker nya vägar och som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter

Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid (100%) med 6 månaders initial provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Brings svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm. Resor förekommer i tjänsten.
Ansökan
På Bring lägger vi stor vikt vid mångfald och vill att våra arbetsplatser skall vara en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi välkomnar därför alla som känner igen sig i vår kravprofil att söka tjänsten.
Sista ansökningsdag är den 30e november. Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta anställande chef, Mari Lundmark, via 076–5271650.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


24 december 2024

24 december 2024

24 december 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024