OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kundorienterad person som drivs av att fatta beslut och driva förändring? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att jobba med kundresor? Då kan det vara just dig vi söker! På E.ON får du tillsammans med kunder och partners skapa superkrafter och göra skillnad på riktigt. Omställningen till hållbar energiproduktion i samhället är i full fart och du behövs på resan. SÖK NU!
OM TJÄNSTEN
I samband med att E.ON befinner sig på en spännande utveckligsresa fokuserar de mer än någonsin på att utvecka sina kundrelationer. Huvudsyftet för rollen som Customer Journey Manager är att ta E.ONs kundresor mot nya höjder. Du förväntas ta dem på en utvecklingsresa där du leder utvecklingen av avdelningens kundresor "I get a new smart meter" och "I have a meter". Ditt ansvarsområde kommer att vara att på ett handfast sätt driva och strukturera arbetet inom kundresorna och tillsammans med övriga delar av E.ON Energidistribution driva utvecklingen och mognadsgraden av deras kundarbete. I denna position får du en chans att träffa de olika etableringarna, lära känna E.ON som bolag och samarbeta prestigelöst med hela organisationen.
Teamet du kommer ingå i är Verksamhetsutveckling och förändringsledning inom avdelningen Meter Management och består i dagsläget av cirka elva medarbetare som tillsammans skapar ett öppet och hjälpsamt klimat med målet att lösa utmaningar tillsammans. Gruppen präglas av frihet under ansvar och är drivande i utvecklingsprojekt och ständiga förbättringar i allt från kundresan och process, till system och dataflöden. För att bli framgångsrik i rollen som Customer journey manager tror vi att du brinner för att göra skillnad för kund, har lätt för att på ett inspirerande sätt förmedla förändringsförslag samt gärna får ha jobbat med kundresor eller kundnöjdhetsindex såsom CSAT tidigare.
#
Du erbjuds
* Ett konsultuppdrag på cirka 12 månader
* En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling
* En dedikerad konsultchef som kan stötta och coacha dig i din framtida karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Dokumentera, analysera och utveckla kundresorna med fokus på kundnytta, effektivitet och säkerhet.
- Representera kundresan i utvecklingsuppdrag och implementera beslutande förändringar.
- Gå igenom och analysera kundkommentarer och kundinsikter.
- Ta fram presentationsmaterial inför möten samt leda/presentera i möten.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller universitetsexamen
- Har tidigare erfarenhet av att jobba kundorienterat
- Vet vad en kundresa är och förstår hur man jobbar utvecklande med den
- Har enkelt för att se statistiska samband
Det är meriterande om du tidigare arbetat utvecklande med kundresor och har erfarenhet av att anamma ett självledarskap.
#
Vi söker dig som är
* Strategisk
* Självgående
* Strukturerad
* Kommunikativ
Övrig information
* Start: Omgående / 1a Mars
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231