OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad – idag och för framtiden.
Om avdelningen och teamet
Rollen som Customer Journey Manager ingår i avdelningen Aktiv Drift inom Energidistribution. Vårt syfte är att drifta elnätet, säkerställa att våra kunder har ström och hantera såväl planerade som oplanerade strömavbrott. I vårt arbete med att öka proaktiviteten har vi kunden som en viktig ledstjärna och där kommer du in i bilden!
Om tjänsten
Som Customer Journey Manager ansvarar du för att definiera, sätta riktning och leda utvecklingen av vår kundresa ”I have a power cut”. Du driver arbetet med att förbättra våra kunders upplevelser inför och under ett strömavbrott och samarbetar med bland annat digitala tjänsteägare, processledare och driftledare.
Några exempel på arbetsuppgifter kan vara;
Presentera kundinsikter, kundnöjdhet och identifierade aktiviteter för ledning och huvudintressenter inom verksamheten i syfte att förbättra kundupplevelsen
Sprida och driva kundfokus i hela organisationen
Leda diskussionsforum tillsammans med driftpersonal, samarbetspartner och processledare för att identifiera förbättringsområden
Ingå i krisorganisation vid större strömavbrottsstörningar där din roll är att ansvara samt delegera uppgifter kopplat till kundinformation
Möta kunder och ta vara på kundfeedback
* Driva förbättringar kopplat till våra digitala tjänster tillsammans med digital tjänsteägare
Om dig
Vi tror att du som söker har arbetat i någon kundorienterad verksamhet samt att du har ett intresse för digitalisering och teknik då det kommer underlätta ditt arbete.
Viktigast för rollen är att du har ett stort kundfokus och att kunden är din ledstjärna genom alla delar av arbetet. Rollen innebär många kontaktytor och vi tror därför att du som söker trivs med att bygga långsiktiga relationer, både inom och utanför E.ON-kontoret i Malmö.
Du kommer ofta stå i centrum och leda diskussioner och det är därför en fördel att trivas med att ta plats och våga framföra dina åsikter – allt i linje med kundens intresse och som en självklar E.ON ambassadör.
Du är en naturlig självledare som vågar ta beslut och prova nya vägar - allt för att driva faktiska förändringar för ett mer hållbart samhälle och möjliggöra energiomställningen.
Din närmsta chef, Johan Sonander, har en stor tillit till sina medarbetare och låter dig fatta egna beslut. Det är viktigt att ha roligt på jobbet och att alla är lyhörda och bryr sig om varandra. Här får du alla möjligheter att växa, utvecklas och bidra!
Så om du är en förändringsledare som brinner för att sätta kunden i fokus och vill möjliggöra framtidens hållbara energisystem – välkommen till E.ON och vårt team! Sista ansökningsdag är 31/3.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef
Johan Sonander, +46 703 031 146
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035 425
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163 611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250 129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499 778