Customer Journey Manager - I connect

Customer Journey Manager - I connect

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder, men också för att bygga ett hållbart samhälle.

Som Customer Journey Manager leder och utvecklar du vår kundresa ”I Connect” och kravställer mot processer som är kopplade till den. Du driver förändringsinitiativ mot en bättre kundupplevelse, representerar kundresan i utvecklingsuppdrag, implementerar beslutade förändringar samt arbetar med att utveckla våra digitala tjänster och gränssnitt mot våra kunder. I uppdraget ingår att dokumentera, analysera och utveckla kundresan med fokus på kundnytta, effektivitet och Safety. Du kommer att ha ett nära samarbete med ledningsteamen inom Lokalnät Anslutning & Service där du representerar kundresan och deltar också i internationella samarbeten inom E.ON.

Du tillhör avdelningen Verksamhetsstyrning på E.ON Energidistribution som stödjer och styr anslutning och serviceverksamheten. På avdelningen finns expertkompetenser inom produkt, pris, kundupplevelse/kundresor, processer och avtal. Uppdraget har ett tydligt utvecklings- och förbättringsfokus. Enheten Anslutning och Service ansvarar för alla kundpåkallade ärenden kring nätverksamheten och våra huvuduppgifter ligger i att ansluta nya kunder till vårt elnät med fokus på hög leveranskvalitet och servicenivå. 

I rollen har du möjlighet att skapa ett stort kontaktnät och en bred förståelse för verksamheten. Din placeringsort är Malmö.

För att ha rätt förutsättningar tror vi att du är en person som brinner för att göra skillnad för kund med erfarenhet av arbete med kundresor och kundnöjdhetsindex (NPS och CSAT) samt att driva förändringsarbete. Du är analytisk och gillar statistisk vilket du på ett pedagogiskt och inspirerande sätt förmedlar till ledningsteam och medarbetare.

Med ditt påtagliga engagemang och extroverta kommunikativa sätt bygger du långsiktiga och framgångsrika relationer med såväl medarbetare som entreprenörer. Du är en modig person som vågar utmana arbetssätt och drivs av att få göra skillnad på riktigt!

Johan Sonander, din blivande chef, grundar sitt ledarskap på tillit och engagemang där du som medarbetare ges stor frihet under ansvar. Medarbetarna ses som experter inom sina ansvarsområden där de ges stort handlingsutrymme att självständigt driva frågor och har mandat att fatta beslut. Det är viktigt att ha kul tillsammans samt att ha och bidra till en stark teamkänsla.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:

Johan Sonander, +46 703 031146

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188                
Akademikerna: Malin Johansson, +46 705 240210
Ledarna: Michael Andersson, +46 705 250129
SEKO: Mats Lundberg, +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energidistribution AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2020
  • Ansök senast: 29 september 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024