OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Bosch Thermoteknik AB i Tranås utvecklar, tillverkar och säljer värmepumpar för hela den europeiska marknaden. Vi är cirka 720 medarbetare och utgör en liten del av den stora Boschkoncernen som består av cirka 400 000 medarbetare världen över.
Vi arbetar med hållbar förenkling av vardagen där stort fokus ligger på miljö, innovation och utveckling. I Tranås finns en stor produktionsenhet och även ett kompetens- och utvecklingscenter. Våra olika värmepumpar hämtar energi från olika källor - berget, vattnet eller luften. Vi arbetar för att ständigt ligga i framkant och bidrar till hållbar energi och en bättre miljö med målet att skapa en förenklad vardag för våra kunder. Kort sagt, vi skapar teknologi som är ”Invented for life”.
Jobbeskrivning
Ditt bidrag till något stort
Vår Exportorderavdelning är en del inom avdelning Logistik och består av ca 10 personer. Vi hanterar kundorder från framför allt andra Boschbolag i Europa, men även några externa partners samt reservdelskunder. Förutom leveranser från våra fabriker i Tranås och Aveiro samt externa leverantörer, ansvarar vi även för planering och påfyllnad av lager av värmepumpar och tillbehör i Tyskland.
Efterfrågan på våra värmepumpar växer enormt, samtidigt som vi har stora utmaningar med materialflödet. Detta ökar behovet av prioritering och styrning av våra leveranser ut till kunderna. Som planerare på vår Exportavdelning kommer din roll främst vara att planera kommande produktion och fördela ut till kunder i hela Europa.
Du har ett tätt samarbete med produktions- och materialplanerare samt övriga medarbetare på vår logistikavdelning. Dessutom har du tät kommunikation med våra kunder för att hålla dig uppdaterad om deras behov och informera dem om kommande leveranser.
Tjänsten ställer stora krav på din integritet, att du kan stå emot påtryckningar och fatta välgrundade beslut. Till din hjälp finns ett regelverk och du ingår i ett team som arbetar tätt tillsammans.
Förutom vårt affärssystem SAP arbetar du med stödsystem som Excel och Access. Du behöver vara van att hantera och analysera data och arbeta mot fasta deadlines.
Då vi är i en expansiv utvecklingsfas finns det goda möjligheter att påverka arbetsrutiner och hjälpa till att förbättra våra processer.
Kravspecifikation
Vad som utmärker dig
Relevant arbetslivserfarenhet inom administration och kundservice. Vi ser det som meriterande om du även har en utbildning inom logistikområdet.
God datorvana med erfarenhet från arbete i affärssystem och Microsoft Office program, framför allt Excel. Meriterande med erfarenhet från SAP.
God kommunikativ förmåga med flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser att du är strukturerad och analytisk samtidigt som du är kundorienterad och flexibel.
Du är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta även under tidspress.
Låter detta intressant samtidigt som det är en bra beskrivning av dig? Tveka då inte att söka redan idag, då urval sker löpande!
Rekryteringsprocess kan ta längre tid på grund av semestertider.
Ytterligare information
Din framtida arbetsplats erbjuder dig
Ett attraktivt jobb
Flexibel arbetstid
Olika sport- och hälsomöjligheter
Tjänstepension
Friskvård och massage
Kontaktpersoner på detta företaget
IT Chef Joakim Thureby