OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Customer Manager till Aros Kapital
På Aros kapital är det enkelt att vara kund - både för våra inlåningskunder som för våra företagskunder. Genom personlig service av våra medarbetare och moderna systemlösningar kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av fastighetslån, företagslån, fakturaköp och leasing. Från våra kontor i Göteborg, Stockholm, London, Oslo och Örebro har vi medarbetare som drivs av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap. Har du samma drivkrafter? Då finns det möjlighet att vara med på vår resa framåt!
Har du ett genuint intresse för affärer och tycker att kundkontakt är bland det roligaste som finns? Då har du hittat rätt! Vi söker nu en Customer Manager till oss på Aros Kapital!
Vad innebär rollen?
I rollen som Customer Manager har du affären i fokus – från början till slut. Genom att vara en ambassadör för Aros Kapital som varumärke, arbetar du proaktivt med att ta in nya affärer.
Utöver detta kommer rollen innefatta arbetsuppgifter som exempelvis:
• Hantera inkommande kreditförfrågningar
• Inhämta underlag för att kunna genomföra kreditberedning
• Strukturera både nya och befintliga affärer tillsammans med Aros stödfunktioner
• Bygga och upprätthålla kundrelationer genom regelbundna möten och uppföljningar
• Merförsäljning av produkterbjudande
• Ansvara för offert, prissättning och avtalshantering
• Medverka på event och nätverksträffar
• Ansvara för en kundportfölj
Som Customer Manager ingår du i bolagets säljteam. Med hjälp av engagerade och kunniga kollegor kommer ni tillsammans att bidra till den expansionsresa som Aros Kapital befinner sig i. Då en del av expansionsresan innebär att stärka den lokala marknaden är tjänsten placerad i Göteborg.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi, med minst 5 års erfarenhet inom försäljning av företagsprodukter inom bank- och finansbranschen. Har du även erfarenhet av ett analytiskt arbetssätt är detta meriterande.
För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmågan att sätta kunden i fokus. Vi tror även att du är en resultatinriktad lagspelare som förstår att det kollektiva målet är minst lika viktigt som det egna. Att sträva efter att leverera goda resultat utan att tumma på kvalitén är en självklarhet för dig.
Samtidigt tänker vi att du är en social och förtroendeingivande person som besitter förmågan att anpassa kommunikation efter mottagare och situation. Likaså att du är driven, strukturerad och professionell i alla led, då din primära uppgift är att bygga goda och långsiktiga relationer med våra kunder.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en anställning i en spännande och expansiv miljö med drivna och engagerade kollegor, utmanande arbetsuppgifter som varvas med aktiviteter och en schysst företagskultur. Vi är en snabbrörlig och dynamisk organisation som sätter ett högt värde i både din och bolagets utveckling. Förutom att vi sitter i ett modernt och centralt kontor på 26:e våningen i Gårda Vesta-huset erbjuder vi även privat sjukvårdsförsäkring, tjänstepension, frukost på kontoret, friskvårdsbidrag samt massage på arbetstid.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 31 juli.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!