Customer Manager

Customer Manager

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta med information, medier och människor? Kan du skapa bra kundupplevelser och stärka befintliga kundrelationer? Då kan du vara den vi söker!

Retriever är Nordens största leverantör av mediebevakning, medieanalys, företagsinformation och verktyg för kunddialog i sociala medier. Retriever har varit ledande inom digitaliseringen av mediebevakningsbranschen i över två decennier, genom att lansera den senaste tekniken på marknaden och genom att anpassa verksamhet till det ständigt föränderliga datalandskapet. Här får du möjlighet att arbeta med affärsinformation och omvärldsbevakning tillsammans med trevliga kollegor. Retriever har ett nyrenoverat kontor på Blasieholmen i centrala Stockholm.

Vikariatet är en heltidstjänst under hela 2022, gärna med start i januari eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen skapar och stärker du kundrelationer med befintliga kunder genom chatt, telefonsamtal, e-post och i möten som sker på svenska och till viss del på engelska. Du kommer att ingå i ett av teamen på Retrievers Customer Relationsavdelning beroende på din profil. Gemensamt för avdelningen är att här hanteras support och utbildning för kunder, från uppstartsfasen och löpande. Retrievers kunder har en bred spännvidd mellan allt ifrån små företag, skolor och bibliotek till större internationella börsbolag. Internt har du många kontakter och du kommer att arbeta brett med Retrievers tjänster.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom support och administration. Du är van vid att arbeta med digitala system, kanske har du erfarenhet av att arbeta med researchverktyg som Mediearkivet eller andra informationsdatabaser. Vidare är du nyfiken, digitalt orädd och snabblärd inom nya system, gärna med en grundläggande teknisk förståelse. I rollen kommer du att hålla möten och ha kunddialoger vilket ställer krav på att du har en god förmåga att utrycka dig på svenska såväl som på engelska samt att du har en pedagogisk förmåga.

Vi söker dig som gillar att upprätthålla förstklassig service och att vara lösningsorienterad. Det innebär att du hanterar stora som små ärenden från såväl kunder som kollegor på ett professionellt sätt. Som person är du självgående och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Du är pedagogiskt lagd och trivs i en arbetsmiljö som håller ett högt tempo.

Om verksamheten
Retriever är den största leverantören av mediebevakning, medieanalys och företagsinformation i Norden. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors och är snart 200 medarbetare, varav drygt 70 sitter på kontoret i centrala Stockholm. Retriever ägs av nyhetsbyråerna TT och NTB. Mer information finns på https://www.retriever.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

27 december 2024

Customer Support

27 december 2024