OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beiersdorf är ett ledande internationellt företag med fler än 150 dotterbolag världen över. Vi fokuserar på konsumentprodukter och har flera mycket välkända varumärken såsom NIVEA, Eucerin, Dubbeldusch, Atrix och Hansaplast. Beiersdorf har över 17.000 anställda och det är deras engagemang och kompetens som garanterar att vi kommer fortsätta att utnyttja våra tillväxtmöjligheter maximalt. Beiersdorf AB har 55 anställda och har nyligen flyttat till ett nytt, fräscht kontor vid Gullbergsvass i Göteborg. Beiersdorf AB, som ingår i den nordisk/baltiska gruppen, har idag en marknadsledande position inom de flesta varugrupper vi är verksamma inom. Vi säljer våra produkter genom svensk dagligvaru- och fackhandel och strävar efter ett kontinuerligt kund- och konsumentfokus. Category management; Identifiera och driva kategoriutvecklingsprojekt i nära samarbete med säljavdelningen och våra kunder. Utveckla och äga utbildningsprogram för kunders butikspersonal. Promotion management; Utveckla kampanjstrategier och lanseringsinformation kring nyheter. Följa upp och utvärdera resultat av genomförda aktiviteter. POS management; I samarbete med vår nordisk/baltiska organisation utveckla display- och hylllösningar för optimal visibilitet av våra varumärken i butik. Tjänsten innefattar personalledning av en person som uteslutande arbetar med POS management samt har en plats i den svenska ledningsgruppen. Civilekonom eller liknande med minst 5 års erfarenhet från försäljning alt. marknadsföring av konsumentprodukter. Tidigare erfarenhet av kategoriutvecklingsprojekt är en merit. Analytisk, målfokuserad, självgående, drivande, projektorienterad, utåtriktad, samarbetsvillig.