Customer Master Data Administrator

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en administratör till Customer master data

Vill du vara med och starta upp en ny roll i företaget och sätta din prägel på hur vi hanterar vår kunddata?

Du ingår i New Sales Backoffice som är ett team på 9 personer fördelade på 6 medarbetare i Sverige och 3 i Danmark.

Din närmaste kollega i hanteringen av kunddata är placerad i Danmark och tillsammans hanterar ni kunddatabasen (var och en för sig för sitt land) samt utvecklar och effektiviserar arbetsprocesserna löpande.

2020 fick Jungheinrich Sverige och Danmark en gemensam ledningsgrupp och har sedan dess jobbat som ett företag med samma processer och målsättningar.



Om tjänsten.

Du kommer att granska och sammanställa kunddata samt säkerställa så kundinformation hålls uppdaterad i våra CRM system. Du är även vår Key User i systemet vilket gör dig till experten inom detta. Du godkänner kunder, skapar hierarkier, samt intern-utbildar personalen i dessa system. Du är placerad på vårt huvudkontor i Arlöv men har även ett nära samarbete med kollegorna i Danmark och på huvudkontoret i Tyskland.

I rollen som Customer master data rapporterar du till Manager Backoffice Sales.

Rollen innefattar bland annat:

- Kontroll att inlagd kunddata är fullständig och korrekt
- Hantera och utveckla de system och arbetssätt vi idag använder för registrering och uppföljning av kunder och affärer
- Inhämta ny kunddata för befintliga kunder
- Kontakt med kunder och interna avdelningar
- Vara key user i CRM-systemet C4C
- Systemutbildning för vår personal




Vem är du?

- Självgående och tycker om att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt
- Är strukturerad och har ett sinne för detaljer där ingenting lämnas åt slumpen
- Stark samarbetsförmåga
- Dokumenterad erfarenhet av komplex hantering av kunddata är starkt meriterande
- Erfarenhet av SAP och CRM system är starkt meriterande
- God Svenska och Engelska i både tal och skrift är ett krav




Ansökan

Planen för tjänstens tillträdande är snarast möjligt.

Ansök snarast genom att klicka ansök nedan i annonsen, bifoga CV och ev. personligt brev samt ange möjligt tillträdesdatum.

Sista ansökningsdag är 2021-07-30, men vi tillämpar löpande urval, vilket kan innebära att vi tillsätter tjänsten före sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt.

Om du har frågor om tjänsten kontakta Camilla Olsson, Manager Backoffice Sales, via +46 705 899 248 eller camilla.olsson@jungheinrich.se



Om Jungheinrich

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 175 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se (http://www.jungheinrich.se/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Lindblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jungheinrich
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juli 2021

Besöksadress

Starrvägen 16, Arlöv
None

Postadress

Starrvägen 16
Arlöv, 23261

Liknande jobb


26 maj 2023