OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett expansivt bolag med fina och inspirerande lokaler med stans bästa läge? Är du intresserad av att vara med på Next tillväxresa och bidra till vår mission ”Building New Ways” Då ska du söka till rollen som Customer Onboarding Consultant hos Next!
Vad vi erbjuder
Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med på vår fantastiska tillväxtresa och arbeta i ett bolag med en stor internationell potential. Här är det högt i tak, en platt organisation med nära till ledningen och mycket utrymme för idéer och utveckling. Du kommer att jobba i ett företag fyllt av härliga kollegor som gillar att göra saker tillsammans!
Ansvar i rollen
Tillsammans med ett prestigelöst leveransteam planerar du och genomför införandet av Next olika produkter hos våra kunder. Med vår standardprodukt i botten, sätter du dig in i respektive kunds verksamhet och tar fram det bästa sättet att arbeta i verktyget. Med vår gemensamma erfarenhet och ett verktyg byggt för branschen innebär införandet av Next produkter inte bara nytta i organisationen. Det innebär också att vi är ett stöd i deras verksamhetsutveckling genom våra produkters förmågor. Du har det övergripande ansvaret för att dina införandeprojekt blir framgångsrika hos kunden.
Vi både utvecklar, säljer, levererar och supporterar produkten vilket innebär att alla team och roller i företaget är viktiga för oss. Vi lägger stor vikt vid att stötta varandra och är stolta över att kunna ge våra kunder en leverans i toppklass.
Uppgifter i rollen
• Planering och genomförande av införandeprojekt
• Genomförande av workshops och utbildningar
• Verksamhetsutveckling genom en branschanpassad produkt
• Stöttning av våra kunder i deras fortsatta tillväxt
Om Next
Next drivs av visionen att digitalisera byggbranschen, vi vill skapa tydlig nytta och mervärde till våra kunder. Vi har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande produkter och en bred kundbas. I takt med att vi fortsätter vår tillväxt utökar vi med ytterligare roll inom Customer Onboarding.
Next är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten Next är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom flertalet förvärv de senaste åren har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas.
Next är i stark tillväxt och har idag över 120 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo, Hanoi och UK.
I vårt bolag arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team med våra olika kompetenser och personligheter, oavsett roll. Våra kärnvärden Engagemang, Entreprenörskap och Enkelhet genomsyrar vårt arbetssätt och vägleder oss. Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid personlighet och du, liksom vi, lever och andas våra värderingar.
Kommer du trivas hos oss?
Du som har ett genuint intresse för hur IT-baserade system kan underlätta för företag i deras vardag har goda förutsättningar att trivas hos oss. Som Customer Onboarding Consultant behöver du vara strukturerad och välorganiserad för att kunna hantera de olika projekt som du ansvarar för. Är du en prestigelös relationsbyggare och gillar träffa många olika typer av människor så kommer du passa bra i rollen som Customer Onboarding Consultant. Trivs du med ett varierande arbete där den ena veckan inte är den andra lik och som erbjuder möjligheten att få resa och träffa våra kunder, spridda i landet, så kommer du nå framgång i din roll.
Hur kan din bakgrund se ut?
• Erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis som Super User
• Pedagogisk förmåga gärna med erfarenhet av att utbilda
• Utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom ekonomi
• Erfarenhet från bygg- och entreprenadbranschen är meriterande
Vårt koncernspråk är engelska och vi ser att du är bekväm med att skriva och tala engelska.
Tilltänkt placeringsort för rollen är Linköping, Göteborg eller Stockholm. Våra kunder är geografiskt utspridda över landet och eftersom vi träffar dem på workshops och utbildningar innebär rollen en hel del resor. Vi tillämpar en hybridmodell men ser att arbetstid spenderas på något av våra härliga kontor, där vi ger varandra energi!
Om du har frågor om rollen kontakta gärna People and Culture Manager Johanna Axelius på telefon 0708-145 135. Tillsättningen sker löpande!
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!