OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en kreativ och spännande roll som Customer Onboarding Specialist hos Bygglet; bolaget som erbjuder Sveriges populäraste projektverktyg för byggbranschen!
Ett stort engagemang och självledarskap utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av att ta ansvar, se möjligheter till kreativa lösningar och utveckling i stort och smått. Givetvis har vi roligt tillsammans längs vägen!
Vårt Customer Success team växer och nu söker vi dig som är driven, social och kommunikativ med förmågan att ge våra kunder en serviceupplevelse i världsklass!
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
Din vardag
I rollen som Customer Onboarding Specialist kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Bygglets kunder. Du kommer att ha en viktig roll i vårt Customer Success team där du ansvarar för att hjälpa våra kunder igång i systemet, analysera behov och skräddarsy kundanpassade lösningar. Tillsammans med teamet genomför du olika aktiviteter som syftar till att stärka vårt varumärke och öka kundtillväxten.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär customer onboarding, merförsäljning till befintliga kunder och konsultation/rådgivning kring olika funktioner i systemet.
Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med vårt sammansvetsade customer success team och i nära samarbete med försäljningsavdelningen.
Ditt starka engagemang tillsammans med din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din tekniska förståelse för IT-system.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning eller customer success och som alltid sätter kunden i centrum. Du har stor social förmåga och drivs av att jobba i en entreprenöriell miljö med en spännande Saas-tjänst.
Du trivs med att arbeta målmedvetet och resultatinriktat och har lätt för att engagera och entusiasmera människor omkring dig.
Som person är du nyfiken, lyhörd och kan på ett förtroendeingivande och flexibelt sätt bygga långsiktiga relationer med kunderna. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna identifiera och lösa kundernas behov på ett pedagogiskt sätt.
God kommunikationsförmåga i engelska och svenska, i både tal och skrift är ett krav.
Eftersom vi är under en stark tillväxtfas så kräver det en förmåga samt mod att kunna avgöra vad som behöver prioriteras, men även en hög energinivå med ett positivt engagemang.
Några års erfarenhet av kundorienterat arbete i kombination med en eftergymnasial utbildning inom försäljning, media- och kommunikation eller liknande är en bra grund för att lyckas i rollen.
Självledarskap, initiativförmåga och inre driv är personliga egenskaper vi värderar högt.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Bygglet AB med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!