Customer Onboarding Specialist

Customer Onboarding Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och hjälpa företag att göra rätt investeringar i sin viktigaste tillgång –  medarbetarna?  Brinner du för kundrelationer och att skapa ett större värde för våra befintliga och framtida kunder och tycker du att framtidens arbetsplatser är något att satsa på, då ska du söka dig till oss!

 

Om rollen  

Som Customer Onboarding Specialist på Talentech är du ansvarig för att ta hand om implementering og uppsättning av nya system och moduler samt onboarding av nya kunder. Du arbetar i stora och små projekt med huvuduppdraget att se till att våra kunder får de bästa förutsättningarna att nå sin fulla potential i våra lösningar. I dina ansvarsområden ingår bland annat:

 

* Onboarda kunder i hur de bäst använder våra tjänster och vara en rådgivande partner i kundens HR-processer. 

* Tekniskt sätta upp kunder i våra lösningar

* Utbilda kunder i våra lösningar för att öka förutsättningarna för en långvarig relation

* Arbeta med processförbättringar och dokumentation.

* Vara produktspecialist i interna dialoger

 

Vi erbjuder dig kollegor som har en passion för sitt yrke och som samtidigt verkligen  bryr sig om varandra och sina kunder på riktigt. Eftersom vi vill  leva som vi lär mäter och följer vi kontinuerligt upp engagemang, kultur och ledarskap genom återkommande pulsmätningar, och jobbar med ständiga förbättringar för att fortsätta utvecklas tillsammans. Vi har även en flexibel hybridarbetsplats där du ges möjlighet att både arbeta från hemmet och från vårt kontor på Södermalm, tillsammans med engagerade kollegor.

 

Vem är du?

För att trivas i rollen ser vi att du som söker är service- och teknikinriktad och har en god initiativförmåga.  Du är pedagogisk och drivs av att dela med dig av dina kunskaper. Då du kommer att ha många kontaktytor i din vardag tror vi att du är en person som trivs med att samarbeta inom och utom din närmsta arbetsgrupp samt med externa parter. Det är viktigt att du är lyhörd och har förmågan att fånga upp kunders behov på ett bra sätt.

 

Specifikt efterfrågade krav:

* Minst 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

* Gedigen erfarenhet i en kundtillvänd funktion

* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)

* God teknisk kompetens

* Vana vid att prata inför publik och/eller hålla utbildningar

* Erfarenhet av att arbeta med HR-processer är meriterande

  

När kan vi börja jobba ihop? 

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse. 

Om du har frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Mæhlum, COO, fredrik.mahlum@talentech.com.

Intervjuer sker löpande, så om du tycker tjänsten låter intressant – inkom gärna med din ansökan redan idag!

 

Om Talentech

Talentech är en ledande aktör inom HR-tech med en  stark framtidstro och vi växer både organiskt och genom förvärv. Med över 2 200  kunder globalt, varav 700 på den svenska marknaden, ser vi mycket goda utsikter för  vår fortsatta resa framåt. Vi hjälper verksamheter både inom privat och offentlig sektor att med moderna verktyg digitalisera sin medarbetarresa. Från att attrahera, rekrytera, introducera, utveckla/engagera till att avsluta.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talentech
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 22 juli 2023

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024