Customer Onboarding Specialist

Customer Onboarding Specialist

Arbetsbeskrivning

Nu finns en spännande möjlighet som Customer Onboarding Specialist hos Bygglet; bolaget som erbjuder Sveriges populäraste projektverktyg för byggbranschen!
Vi är under tillväxt och behöver stärka upp vårt Customer Success team med ytterligare en kollega. Vi söker dig som är engagerad, social och kommunikativ med förmågan att ge våra kunder en serviceupplevelse i världsklass!
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Onboarding Specialist kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Bygglets kunder. Du kommer att ha en viktig roll i vårt Customer Success team där du ansvarar för att hjälpa våra kunder igång i systemet, analysera behov och skräddarsy kundanpassade lösningar. Tillsammans med teamet genomför du olika aktiviteter som syftar till att stärka vårt varumärke och öka kundtillväxten.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär onboarding av nya kunder, merförsäljning till befintliga kunder och konsultation/rådgivning kring olika funktioner i systemet.
Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med vårt sammansvetsade Customer Success team och i nära samarbete med övriga interna avdelningar som försäljning, marknad och produktutveckling.
Ditt starka engagemang tillsammans med din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din tekniska förståelse för IT-system.
OM DIG
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från försäljning, customer success eller liknande kundnära roll och som alltid sätter kunden i centrum. Du har en stor social förmåga och trivs med att jobba i en entreprenöriell miljö med en spännande Saas-tjänst.
Du tycker om att arbeta målmedvetet och resultatinriktat och har lätt för att engagera och entusiasmera människor omkring dig.
Som person är du nyfiken, lyhörd och kan på ett förtroendeingivande och flexibelt sätt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna identifiera och lösa kundernas behov på ett pedagogiskt och positivt sätt.
Några års erfarenhet av kundorienterat arbete i kombination med en eftergymnasial utbildning inom försäljning, media- och kommunikation eller liknande är en bra grund för att lyckas i rollen.
God kommunikationsförmåga i engelska och svenska, i både tal och skrift är ett krav.
OM BYGGLET
Bygglet är ett snabbväxande och expansivt mjukvaruföretag som utvecklar ett modernt och användarvänligt projektverktyg för byggbranschen.
Att hjälpa våra kunder att bli framgångsrika ger oss en stabil tillväxt. Bygglet har gått från 3 till nära 45 medarbetare och 120 miljoner kronor i omsättning på några få år. När Finincial Times listade de 30 starkaste bolagen i Norden, då fanns vi med på listan. Och inte mindre är 7 gånger har Dagens Industri utnämnt oss till Gasell, det vill säga ett verkligt lönsamt företag som växer snabbt.
Vi håller till i det nyrenoverade lokstallet i Gamlestaden i Göteborg, vilket även är det nordiska huvudkontoret för SmartCraft Group som är en ledande leverantör av digitala lösningar och Saas-tjänster till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 115 000 + användare som stöttas av 189 anställda på 14 kontor i Sverige, Norge & Finland.
Att arbeta på Bygglet innebär att vara en del av en familjär stämning samtidigt som det finns ett starkt entreprenöriellt driv och en vilja att ständigt förbättra vardagen för våra kunder. Som en del av SmartCraft koncernen finns stora möjligheter framåt att arbeta i en internationell miljö och med kontaktytor över flera bolag.
Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bygglet AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2024
  • Ansök senast: 21 juni 2024

Postadress

Von Utfallsgatan 1
Göteborg, 41505

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024