Customer Operation Manager /  Service delivery manager

Customer Operation Manager / Service delivery manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du arbetat några år års erfarenhet inom infrastruktur och drift? Ser du dig dessutom en fena på koordinering och projektledning? Då kan du vara rätt person för rollen som Customer Operation Manager inom infrastruktur och plattform till ett av nordens ledande IT bolag.
Du kommer arbeta från fina lokaler i centrala Malmö med kompetenta kollegor inom hela IT området.

Ansvarsområden
Du har en komplex tjänst där du både är operativt ansvarig samt sköter diverse veckouppföljning. Du arbetar med aktiv leveransstyrning och ansvarar för att granska, planera och koordinera alla typer av ärenden som kommer in. Du förbereder och skapar leverans samt budgetunderlag tillsammans med driftsleverantör, du bidrar till leveransutveckling och arbetar med ständiga förbättringar och kommunikation av dessa.

Gällande rapportuppföljning så har du veckouppföljning av SLA  samt uppföljning med dina Customer Operation Manager kollegor inom andra delleveranser. Du skapar åtgärdsplaner vid behov och rapporterar dessa till service delivery managers för diverse områden.

OBS! Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att behövas innan anställning kan påbörjas. Därför kan det vara bra om man har det klart i förväg!




Kvalifikationer
Flera års erfarenhet inom IT branschen
Erfarenhet av leveransstyrning
Erfarenhet av projektledning


Vi söker dig som är kommunikativ, utvecklingsdriven, tekniskt kompetent och mycket service minded. Samverkan är en viktig del av arbetet och därför ser vi även att du har en god samarbetsförmåga med kunder, kollegor och övriga funktioner. Du har ett stort intresse av att lära dig nya saker samtidigt som du arbetat strukturerat då du är ansvarig för samtliga delar av infrastruktur och plattform med många inblandade aktörer. Arbetet sker enligt ITIL och vi ser gärna att du är certifierad inom detta.

Ansökan
Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. För mer information, kontakta ansvarig Konsultchef: Andreas Kanter på andreas.kanter@randstad.se
 Välkommen med din ansökan! 

Om företaget
om randstad technologies.
Hos Randstad Technologies blir du del av vår kompetenta IT-konsultstyrka där vi arbetar med intressanta och attraktiva bolag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande och stimulerande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i konsultrollen, som följer upp hur du har det ute hos kund och coachar dig i din utveckling.
 
Konsultrollen och omväxling i all ära, men din trygghet är förstås också viktig. Självklart har vi kollektivavtal, pension och försäkringar. Dessutom har du så klart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Som konsult har du även möjlighet till nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult!
 
Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
https://www.randstad.se/technologies

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 december 2024

Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024