Customer Operations Manager inom E-handel till Svea

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill bli vår nya kollega i ledningsgruppen för Sveas mest expansiva områden - betallösningar för e-handel. Du som gillar att arbeta som ledare och med viktiga frågor både strategiskt och operativt inom området operations kommer verkligen trivas i denna roll.

Vad innebär rollen?
I rollen som Customer Operations Manager har du personalansvar för en grupp på 15 personer som arbetar inom operations i både kundnära och administrativa roller. Du leder och fördelar det dagliga arbetet och säkerställer tillsammans med ditt team att det operationella samarbetet överensstämmer med såväl avtal som våra kunders förväntningar. En central del i arbetet är att kontinuerligt identifiera förbättringar i processer och system, bygga upp effektiva arbetssätt och utveckla kundnöjdhet och servicenivåer. Som ledare har du en viktig roll i att coacha dina medarbetare och verka för ett klimat som stimulerar till samarbete, engagemang, kompetens och handlingskraft. Du kommer vara med i Affärsområdets ledningsgrupp, där vi tillsammans arbetar med affärsområdets utveckling framåt.

Erfarenhet och kvalifikationer vi tror du har:

- 3 till 5 års erfarenhet som chef med personalansvar för ett liknande team
- God förståelse för större komplexa administrativa flöden, så som faktura -och reskontrahantering, krav, kredit eller motsvarande
- Arbetat mot B2B kunder med långsiktiga relationer
- Erfarenhet inom E-handel (meriterande)
- Erfarenhet från finansieringsinstitut, betalförmedlare, kreditmarknadsbolag, inkassobolag eller annan liknande organisation (meriterande)
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Vem är du?
Till den här rollen söker vi dig som vill arbeta med ledarskap, nära affären och med människorna som möjliggör den. Du har lätt för att utveckla goda och långsiktiga relationer och inser vikten av att leverera förstklassig service. Som ledare är du inkluderande och har ett coachande förhållningssätt där det är självklart för dig att ha god förståelse för verksamheten och att finnas där som bollplank. Vidare är du mål-och resultatinriktad, har du en god kommunikativ förmåga och ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Här händer det mycket, så du behöver vara flexibel och ha förmåga att skifta fokus för att vara med och påverka riktningen vi rör oss i.

Om Svea
I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Sanna Löfgren på (sanna.lofgren@sveaekonomi.se). Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2022

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024