OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av Skandinaviens största bil-återförsäljare satsar på e-handel, vi rekryterar nu:
Customer Operations Manager
Rollen som Customer Operations Manager ingår i vårt nya och växande eCommerce-team där du kommer att spela en viktig roll för hur vi tar hand om, kommunicerar och driver försäljning mot våra potentiella samt befintliga kunder via våra webbplatser, sociala kanaler samt email, SMS, TM etc.
eCom-teamet arbetar med att möjliggöra nya och effektiva interna processer genom smarta verktyg men framför allt fokuserar vi på kunden. För att förbättra och optimera kundresan vid bilköp och bilägande. Din roll blir att fokusera på hur vi utvecklar ett fundament av livscykel-drivande marknads-aktiviteter, utveckla och se efter våra kundsegment, planera relevanta och kommersiellt drivande initiativ samt optimera existerande flöden. Sammanflätat mot vår långsiktiga strategi.
Vem är du?
• Du har några års relevant yrkeserfarenhet, är lösningsorienterad, tar dig an nya uppgifter på egen hand och driver dom i mål.
• Du drivs av att exekvera, är samtidigt noggrann, strukturerad och målinriktad.
• Som person är du positiv, engagerad och gillar att samarbeta.
Din kompetens
• Du har erfarenhet av en liknande roll, gärna inom e-handel eller digital kommunikation.
• Du har god förståelse för CRM överlag, kundsegmentering och livscykel-drivande aktiviteter.
• Vidare har du en god planeringsförmåga, gärna med erfarenhet av att leda projekt och van med få flera att samverka gentemot deadlines och uppsatta mål.
• Du har arbetat med att skapa kreativt innehåll för sociala medier och därmed förståelse för vad som engagerar både potentiella som befintliga kunder, i olika kanaler.
• Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Excel, är bekväm med att ta fram och analysera rapporter, kunna redogöra och presentera initiativ och resultat i Microsoft Powerpoint.
• Att du även har erfarenhet av CRM-system är ett stort plus, såsom ExactTarget, Hubspot eller Silverpop.
• Erfarenhet av EPiServer CMS och Commerce är meriterande.
Rollen innefattar
Rollen som Customer Operations Manager är kritisk för att kontinuerligt utveckla vår kommunikation och för att erbjuda strategier för att maximera kundvärdet.
• Att ta fram nya livscykel initiativ, skapa intresseväckande innehåll och konfigurera automatiserade CRM-flöden.
• Att identifiera brister i kundresan för olika tjänster och produkter och ta fram lösningsförslag, på egen hand samt tillsammans med Brand Managers och Marknads-teamet.
• Att projektleda nya initiativ kopplat till online-upplevelsen och e-handel.
• Att ta fram strategier för sociala medier och kravställa mot våra samarbetspartners.
• Att övervaka sociala medier samt skapa intresseväckande innehåll och koordinera problemlösning inom organisationen i hantering av kundfrågor.
• Att ta fram kontinuerligt rapportering av kundengagemang och försäljning i olika kanaler.
Rollen är fokuserad på ovan nämnda områden, dock inte limiterad till endast dessa.
Ditt mandat
• Driva vår övergripande livscykel strategi.
• Skapa intresseväckande och försäljningsdrivande innehåll.
• Implementera och konfigurera automatiserade kampanjer.
• Leda eCom-relaterade projekt.
Arbetsplats
• Du utgår antingen från vårt nystartade kontor i hjärtat av Stockholm eller vid Holmgrens Bils huvudkontor i Jönköping.
Låter detta spännande och intressant? Vänta då inte med att skicka in din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark, Adecco Group. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Köhlin på 031 725 45 54, alternativt lena.kohlin@badenochandclark.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan du registrerar din ansökan via annonsen. Sista ansökningsdag är den 17 maj. Badenoch & Clark använder tester och videofrågor som urvalsverktyg vilket du förväntas genomföra om du är intresserad av att gå vidare i processen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Holmgrens Bil är en av Sveriges största privata bilhandlare. Vi fokuserar på ditt liv med bilen och vill att ägandet ska vara enkelt och bekymmersfritt. Holmgrens Bil finns på orterna Jönköping, Borås, Nässjö, Skövde, Göteborg, Vetlanda, Värnamo, Växjö, Helsingborg, Kalmar, Karlskrona, Oskarshamn, Vimmerby, Västervik och Kungsbacka. På våra anläggningar hittar du ett stort sortiment av nya och begagnade bilar. Vid plåt- eller lackskada är det någon av våra skadeverkstäder du lämnar in ditt fordon till. Hos oss kan du även tryggt lämna in bilen för all typ av bilservice, byte av vindruta, lagning av stenskott och bilvård. Läs mer på www.holmgrensbil.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06