Customer Order Agent till DB Schenker i Borås

Customer Order Agent till DB Schenker i Borås

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill vara en del av ett tryggt och stabilt internationellt bolag där fokus i din roll ligger på service, transportplanering och teamkänsla. Nu vill DB Schenker förstärka sitt team i Borås med två engagerade Customer Order Agents, med start omgående. Kan detta vara du?
Fortsätt att läsa mer om denna spännande tjänst nedan.


Om DB Schenker:
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel.


Din roll:
I rollen som Customer Order Agent kommer du att ha en viktig roll där du kommer få tillhöra ett engagerat och affärsdrivet team. Stora delar av din roll handlar om att hantera kundärenden via mail och telefon. Du kommer att jobba både självständigt och i ett team på 7 personer för att tillsammans uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.

I din roll innebär det även att du kommer bl.a. jobba tätt tillsammans med både externa och interna kontakter såsom kollegor på säljavdelningen, trafikledning, produktionen, ekonomi men också kollegor utrikes inom Schenker Europa.

Dina huvudsakliga uppgifter kommer även innebära att:
  Ta emot bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes-och utrikestransporter
Jobba dagligen i olika affärs-och ärendesystem för hantering av kundbokningar
Tullhantering
Kundförfrågningar gällande priser och transporter
Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroller

Vem är du:
För att passa in i rollen ser vi att du som person har en lösningsorienterad inställning och passion för att serva och ge kunden en så bra kundupplevelse som möjligt.
Att du drivs av att jobba i en miljö där det händer mycket och där du får jobba med varierande arbetsuppgifter och hantering av olika ärenden med struktur, noggrannhet, effektivitet. Att ha förmåga att kunna prioritera är viktigt att ha med sig i denna roll. 

Vi sätter även vikten i att du är trygg och har gott självförtroende i kontakten med nya kontakter, då stora delar i denna roll handlar om att ha ett brett nätverk både internt och externt.


 Krav vi ser att du uppfyller:
  Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande bransch i en administrativ roll. Ett plus om du har kunskap inom transport och tullhantering. 
Avslutad gymnasieutbildning och meriterande att ha en eftergymnasial utbildning inom logistik och transport.
Du har en god dator- och systemvana
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Känner du att denna roll skulle passa dig och vill tillhöra ett stabilt och tryggt bolag? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt!

Ansökan
För denna rekryteringsprocess samarbetar OnePartnerGroup i Borås tillsammans med DB Schenker AB. Du blir direkt rekryterad hos DB Schenker med en inledning av provanställning. 
Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi vill uppmärksamma att just nu är det semestertider och kommer därför inte ta in några kandidater för djupare intervju förrän i Augusti. 
Vid frågor, kontakta Maria Rosell på telefonnummer: 0739-571202 eller mail: maria.rosell@onepartpergroup.se eller Mirnessa Omerika  på telefonnummer 073 – 425 51 09 eller mail mirnessa.omerika@onepartnergroup.se.
 
OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB Borås
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 augusti 2023

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024