Customer Order Agent till DB Schenker i Borås

Customer Order Agent till DB Schenker i Borås

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill vara en del av ett internationellt bolag där fokus i din roll ligger på service, transportplanering och teamkänsla. Nu vill DB Schenker förstärka sitt team i Borås med en engagerade Customer Order Agent, med start omgående. Kan detta vara du?
 Om DB Schenker:
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel.
 
Din roll:
I rollen som Customer Order Agent kommer du att ha en viktig funktion där du kommer tillhöra ett engagerat och affärsdrivet team. Stora delar av din roll handlar om att hantera kundärenden via mail och telefon. Du kommer att jobba både självständigt och i ett team på 7 personer för att tillsammans uppnå högsta möjliga kundnöjdhet.

I din roll innebär det även att du kommer bl.a. jobba tätt tillsammans med både externa och interna kontakter såsom kollegor på säljavdelningen, trafikledning, produktionen, ekonomi men också kollegor utrikes inom Schenker Europa.
 
Dina huvudsakliga uppgifter kommer även innebära att:

Ta emot bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes-och utrikestransporter


Jobba dagligen i olika affärs-och ärendesystem för hantering av kundbokningar


Tullhantering


Kundförfrågningar gällande priser och transporter


Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroller


 
Vem är du:
För att passa in i rollen ser vi att du som person har en lösningsorienterad inställning och passion för att serva och ge kunden en så bra upplevelse som möjligt.
Du drivs av att jobba i en miljö där det händer mycket och där du får jobba med varierande arbetsuppgifter och hantering av olika ärenden med struktur, noggrannhet och effektivitet. Att ha en förmåga att prioritera är viktigt att ha med sig i denna roll. 

Vi sätter även vikt i att du är trygg och har gott självförtroende i dialog med nya kontakter, då stora delar i denna roll handlar om att ha ett brett nätverk både internt och externt.
  Krav vi ser att du uppfyller:

Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande bransch i en administrativ roll. Ett plus om du har kunskap inom transport och tullhantering. 


Avslutad gymnasieutbildning och meriterande att ha en eftergymnasial utbildning inom logistik och transport.


Du har en god dator- och systemvana


Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska



Känner du att denna roll skulle passa dig och du vill tillhöra ett globalt transportföretag? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt!
 
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar DB Schenker AB med OnePartnerGroup i Borås. Du blir direktrekryterad till DB Schenker med en inledning av provanställning. 
Vid frågor kontakta Mirnessa Omerika  på telefonnummer 073 – 425 51 09 eller mail mirnessa.omerika@onepartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2024
  • Ansök senast: 22 mars 2024

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022