Customer Order Coordinator till ledande Thermo Fisher Scientific

Customer Order Coordinator till ledande Thermo Fisher Scientific

Arbetsbeskrivning

För dig med ett högt engagemang och ett genuint intresse för Supply Chain finns nu chansen att arbeta i en bred roll hos en stor organisation som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Här får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett starkt företag som är unik på sin marknad och som faktiskt bidrar till att förbättra människors hälsa. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Thermo Fisher Scientific är världsledande inom sin bransch. De finns runtom i hela världen och använder sitt internationella fotfäste för att skapa hälsosammare samhällen. I Uppsala arbetar Thermo Fisher med att tillverka och marknadsföra kompletta blodprovssystem för att stödja klinisk diagnostik och övervakning av allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. I rollen som Customer Order Coordinator tillhör du Order Management-teamet som ansvarar för att se till att ordrar utförs i tid och att transporter samt globala exportregler följs enligt företagets policy. Du välkomnas in i en trygg grupp bestående av 6 personer där klimatet i gruppen beskrivs som öppet och hjälpsamt.

Rollen är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Thermo Fisher. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Thermo Fisher, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Att bli en del av en trygg organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
* Goda utvecklingsmöjligheter då det finns många spännande roller med ansvar att växa in i
* Arbete hos ett internationellt framtidsbolag där det kommer hända mycket framåt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Customer Order Coordinator kommer du, tillsammans med dina kollegor, ansvara över att hantera ordrar som skickas in från regioner över hela världen, i enlighet med globala exportregler och företagspolicyer. Vidare kommer du att:


* Registrera, bekräfta och fakturera ordrar i SAP
* Frisläppa ordrar till lageravdelningen
* Boka och administrera transporter till speditörerna
* Kommunicera fraktinformation till kunder och andra inblandade parter
* Ansvara för returhantering
* Sköta granskning och uppföljning av import- och exportdeklarationer
* Bidra till teamets utveckling och förbättringsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning inom exempelvis Supply Chain, logistik, ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig
- Har erfarenhet av administrativt arbete i en operativ roll
- Har erfarenhet av kundbemötande
- Är mycket bekväm med Office-paketet
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du:


* Har erfarenhet av arbete inom Supply Chain
* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, tex SAP


Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Eftersom du kommer arbeta nära kunder och kollegor är det viktigt att du trivs med sociala kontakter och att du är serviceinriktad. Du har ett struktuterat arbetssätt och vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.

#

Övrig information


* Start: Senast i maj
* Omfattning: Heltider, kontorstider med flex (38,75 tim/veckor)
* Placering: Uppsala, Fyrislund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Thermo Fisher Scentific presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024