Customer Order & Fulfillment Specialist

Customer Order & Fulfillment Specialist

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Drivs du av att arbeta tvärfunktionellt med människor inom olika avdelningar? Är du något av en koordineringsspecialist som uppskattar struktur i ditt arbete? Vill du dessutom arbeta på ett av Sveriges finaste kontor? Då kan du vara vår nya Customer Order & Fullfillment Specialist!

I rollen som Customer Order & Fullfillment Specialist ingår du i ordergruppen tillsammans med två drivna och härliga medarbetare. Tillsammans kommer ni att se över alla inkommande ordrar från externa och interna kunder med dotterbolag. Det innebär att prissätta, granska, registrera, påskynda, övervaka och fakturera ordrarna. Du kommer att granska Incoterms, dvs diverse internationella handelsavtal och betalningsvillkor innan en inköpsorder accepteras. Det är ditt ansvar att försöka lösa problem som uppstår eller avvisa en förfrågan i de fall det är nödvändigt. Arbetet innefattar även att ge löpande information om orderstatus till externa och interna kunder och därmed se över status på beställda artiklar, påskynda brådskande leveranser och göra nödvändiga förändringar av en inköpsorder. I denna roll blir det därmed väldigt viktigt att arbeta tvärfunktionellt med avdelningar som produktion, inköp och logistik för att säkerställa kvalitet och att leveransen kommer i tid. Du har också mycket kontakt med ekonomiavdelningen för att administrera att allting med en order blivit rätt, om det behövs göras krediteringar m.m. 

Ansvarsområden
Övriga arbetsuppgifter:
• Bekräfta och uppdatera inköpsordrar från USA  i en separat leverantörsportal utöver den vanliga registreringen och planeringen i ERP-systemet
• Stötta med prissättning för tillbehör- och eftermarknadsdelar
• Stöttning vid specialanpassade ordrar
• Hantera inköpsordrar från Storbritannien och hålla i kundkontakten, kontakt med FSE, orderregistrering, orderbekräftelse och att skicka ut offerter samt hålla en tät dialog med Storbritanniens lokala ekonomiavdelning vid frågor rörande ordrarna
• Se över ändringar tillsammans med Global Support, artikeladministratörer och inköp för att öka attraktiviteten och säljförmågan på artiklar
• Schemalägga leveransdatum och se över lagret i ERP-systemet
• Äga ISP-applikationerna för eftermarknadsförsäljning samt vara mellanhanden mellan ISP och kunden, lägga in det i ERP-systemet m.m. 



Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat i ett internationellt bolag med orderhantering av reservdelar eller motsvarande. Du har antingen en universitetsutbildning, annan teknisk utbildning eller flera års arbetserfarenhet som du kan applicera i denna tjänst. 

Som Customer Order & Fullfillment Specialist krävs det att du är flytande i svenska och engelska. Du tycker om och är duktig på att kommunicera, både i tal och skrift. Då arbetet omfattar mycket kundkontakt och tvärfunktionellt arbete så tror vi att du trivs i en omväxlande miljö tillsammans med andra människor. Det är även viktigt att du beskriver dig som självgående och initiativtagande. I ditt arbete kommer du ställas inför många utmaningar, vilket innebär att du behöver vara en kreativ problemlösare. 

Ansökan
I den här processen samarbetar Arcam EBM med Randstad Engineering, då du kommer att vara anställd som konsult via oss men sitta på plats ute hos Arcam i Mölnlycke.

Sista ansökningsdag: 2020-02-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För mer information: Kontakta Rebecka Simonsson på  rebecka.simonsson@randstad.se. 



Om företaget
Arcam EBM Center of Excellence är en del av GE Additive. Vi utvecklar och bygger system för Additive Manufacturing, även känt som 3D-printing. Vi är experter inom vår högteknologiska bransch, där utveckling,
utbildning och kundfokus är viktiga delar för att optimera vår unika EBM-teknologi. Tekniken skapar helt nya designmöjligheter för komplexa komponenter. Vi förändrar världen och du kan vara en del av denna förändring!

Läs mer om oss: www.ge.com/additive

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


4 oktober 2024

Projektplanerare

Projektplanerare

3 oktober 2024