Customer Planner

Customer Planner

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Är du en driven person med förhandlingsvana som tycker om att arbeta med stort kundfokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Just nu söker vi en Customer Planner till Domino Print & Apply i Malmö.

Du blir anställd av Dreamwork och jobbar som konsult hos vår kund.


Om verksamheten
Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.
Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.
Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 80 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 31000 anställda. Läs mer på https://www.domino-printing.com


Mer om tjänsten
Avdelningen i fråga arbetar med att stötta inom logistikområdena samt säkerställa att företagets supply chain fungerar och utvecklas på ett effektivt sätt. Arbetsuppgifterna för dig som Customer Planner innefattar bland annat:

- Uppdatera kund / kanal på eventuella förseningar
- Koordinera mellan produktion och kund
- Kommunicera med Domino-bolag / kanaler avseende order och leveranser
- Arbeta aktivt med sales force
- Följa upp internt med produktion
- Säkerställa att teamet har rätt verktyg för ett effektivt dagligt arbete
- Vara en del av utvecklingen av Dominos ERP-system
- Backup mot produktionsplanering
- Uppföljning och agerande på fastställda KPI:er
- Artikelvård, lagervärde och saldosäkerhet
- Besluta om förändring i den dagliga produktionsplaneringen
- Förmedla kundprioriteringar
- Ta beslut om inköp


Din profil
Att arbeta för ständiga förbättringar är en naturlig del av det dagliga arbetet. Därför söker vi dig som har driv och förmågan att söka förbättringar och utveckla verktyg. Vidare bör du vara strukturerad, en teamspelare och bra på att kommunicera både internt och externt. Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift är ett krav. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i Oracle.

I den här rollen har kundfokus hög prioritet och arbetet skall vid varje tillfälle bedrivas på ett sätt som ger nöjda kunder. Du bör ha vana av förhandlingar.


Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 14 december 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


20 november 2024