OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Gillar du vara mitt i smeten? Är du en fena på att koordinera och hantera kunder, både internt och externt? Då har vi en rolig tjänst till dig. Domino Print & Apply i Malmö söker en Customer Planner.
Konsultuppdraget börjar omgående och för rätt person finns det chans till anställning på Domino.
SÖKORD: kundfokus, artikelvård, planering, koordinator, KPI, lagervärde
Om verksamheten
Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.
Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.
Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 80 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 31000 anställda
Mer om tjänsten
Avdelningen som du kommer att tillhöra, arbetar med att stötta verksamheterna inom logistikområdena samt säkerställer att företagets supply chain fungerar och utvecklas på ett effektivt sätt.
Arbetsuppgifterna som Customer Planner innefattar bland annat:
- Säkerställa att kunden får rätt kvantitet i rätt tid.
- Uppdatera kund/kanal på eventuella förseningar
- Koordinator mellan produktion och kund
- Kommunikation med våra Domino bolag / kanaler avseende order och leveranser
- Arbeta aktivt med sales force
- Uppföljning internt med produktion Ex. utfall mot plan
- Backup mot produktionsplanering
- Följa upp och agera på uppsatta mål och KPI:er
- Säkerställa så att teamet har rätt verktyg för ett effektivt dagligt arbete.
- Ständiga förbättringar är en naturlig del av det dagliga arbetet.
- Artikelvård
- Lagervärde
- Saldosäkerhet
- Vara en del av uppdatering / Utveckling av vårt ERP system.
- Samt att vara reservdelsansvarig
Din profil
I den här rollen har kundfokus hög prioritet och arbetet skall vid varje tillfälle bedrivas på ett sätt som ger nöjda kunder.
Att arbeta för ständiga förbättringar är en naturlig del av det dagliga arbetet. Därför söker vi dig som har driv och förmågan att söka förbättringar och utveckla processer.
För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, ansvarstagande och bra på att kommunicera och ställa krav både internt och externt. Självklart gillar du vara en del av ett team och bidra till gott arbetsklimat.
Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift är ett krav
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09