Customer Project Manager

Customer Project Manager

Arbetsbeskrivning

Gillar du att uppnå resultat som ger verklig kund- och slutanvändarnytta? Gillar du att driva projekt, hjälpa dina projektmedlemmar att komma framåt samt utveckla affärer? På Semcon Product Information ser vi det som att rätt information vid rätt tidpunkt kan vara avgörande för att en användare ska förstå hur en produkt eller ett system fungerar. Nu söker vi dig som vill hjälpa vårt team att utveckla och optimera informationslösningar samt hitta fler affärsmöjligheter där vi kan knyta ihop människan med tekniken.

Vad kommer du att göra?
Du kommer vara ansvarig för ett eller flera projekt i en ibland komplex miljö samt vara ansvarig för merförsäljning.

I din roll som ansvarig för projekt handlar det dels om att få ditt team av experter inom informationsutveckling att leverera resultat, men även om att tålmodigt få med dig kunden och människan på en förändringsresa. Du kommer att arbeta strategiskt i dina projektleveranser samt stödja kunden i deras arbete för hur de ska jobba med sina informationslösningar. Du ansvarar för att förankra dina projekt samt hantera bl.a. budget, uppföljning och riskhantering. Du ser också till att vi blir kontinuerligt bättre i det vi gör och delar den kunskapen med andra team och siter, både hos vår kund och internt.

I din roll som ansvarig för merförsäljning dedikerar du tid åt att aktivt söka nya affärsmöjligheter där våra lösningar kan ge verklig nytta för kund och slutanvändare. Du jobbar aktivt med att hitta nya möjligheter inom projektet samt inom angränsande områden genom att bl.a. utnyttja dina kontakter internt på Semcon och hos kunden.

Din roll är på så vis uppdelad i två ben - som projektledare med ansvar för teamets leverans och som affärsutvecklare med ansvar för merförsäljning av vårt erbjudande.

Vem är du?
Du är lösningsorienterad, driven samt duktig på att få med dig andra människor. Du har en god förmåga att sätta dig in i kundens situation och har en nyfikenhet som hjälper dig att förstå kundens produkter och utmaningar. För att trivas i rollen tror vi att du har ett intresse för teknik och gillar att arbeta med innovativa tekniska lösningar. Du har även ett intresse för försäljning och en förmåga att se förbättringspotential i existerande processer samt att implementera dessa tillsammans med ditt team.

Vi tror att du har erfarenhet av att driva projekt och bygga väl fungerande team som uppnår resultat. Du är van vid att hantera relationer i kundprojekt och kommunicerar övertygande och entusiasmerande på både svenska och engelska. Du trivs med och har erfarenhet av att utveckla affärer hos så väl nya som befintliga kunder. Har du tidigare erfarenhet inom konsultverksamhet, informationsutveckling samt agila metoder är detta meriterande.

Vilka är vi?
Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. Med över 1 800 medarbetare i sju länder hjälper vi våra kunder att omvandla teknik till unika användarupplevelser genom att förena fysiska och digitala lösningar.

Om du har ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Team Manager Anne via: Anne.Villanueva@semcon.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Jäderborn

Fredrik Hartman

Karl-Johan Svennenfors

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semcon Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Patentgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Patentgatan 8
Stockholm, 11267

Liknande jobb


26 november 2024

Project manager

Project manager

26 november 2024

Objektledare Digitalisering och utveckling

15 november 2024

26 november 2024