Customer Project Manager - Tele2

Arbetsbeskrivning

Customer Project Management ansvarar för att med kvalitet och precision implementera våra kunders avtal och projektleda leveranser av produkter och tjänster ur Tele2:s tjänsteutbud riktade mot företagsmarknaden. Dina kollegor i gruppen har lång erfarenhet av projektledning inom telekom och vi arbetar alltid med högt engagemang och stort kund- och affärsfokus.

Nu söker vi en Customer Project Manager!

Rollbeskrivning:
Som Customer Project Manager ansvarar du för att projektleda avtalsimplementationen och du är den naturliga länken mellan kunden och Tele2s leveransorganisation, från signerat avtal till implementation och överlämning till drift och förvaltning. I rollen kommer du parallellt att leda flera pågående operatör- och integratörsprojekt av varierande storlek och komplexitet. Rollen innebär ett omväxlande arbete med många olika kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Den gemensamma nämnaren är att du är kundens trygghet i leveransen och där det självklara målet är en friktionsfri avtalsimplementation och kundupplevelse.

Din bakgrund:
Vi ser att du har arbetat i en projektledande roll tidigare. Du är van med kundkontakt och du drivs av att skapa nöjda kunder och leverera resultat. Som person är du självgående och har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Vidare är du skicklig på att hantera parallella uppgifter och på att kommunicera. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från telekombranschen.

• Bakgrund inom projektledning är ett krav.
• Erfarenhet av att driva kundprojekt inom telekom.
• Erfarenhet av anbudsarbete.
• Erfarenhet av olika projektmodeller, specifika kunskaper inom PPS är önskvärt.
• Du är kommunikativ i tal och skrift och behärskar såväl svenska som engelska.

För att trivas i vårt team och i rollen behöver du vara bra på att leda dig själv och andra. I kombination med det har du ett stort ansvarstagande och är en utåtriktad problemlösare. Din styrka är att du ser möjligheter och är handlingskraftig. Vi tror också att du är affärsdriven och trygg i kundrelationer.

Tjänsten är placerad i Kista.

På Tele2 arbetar vi i en spännande arbetsmiljö där din kreativitet och din vilja att lära dig nya saker driver dig framåt. På Tele2 strävar vi efter att bygga ett inkluderande miljö för alla och för den här rollen ser vi gärna kvinnliga ansökningar.

Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2020. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024