OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett internationellt växande företag? Kamstrup i Stockholm söker en Customer Project Manager, läs mer nedan.
Rollen som Customer Project Manager hos Kamstrup är perfekt för dig som är intresserad av att använda din erfarenhet av projektledning för att driva den gröna agendan i ett företag som fokuserar på att hjälpa företag att optimera produktionen och distributionen av rent vatten och energi till så många människor som möjligt. Har du tidigare erfarenhet av att jobba med kundprojekt, har ett intresse för teknik och miljö? Vill du jobba med senaste tekniken inom energi och vattenmätarlösningar? Då är det här tjänsten för dig! Bli en del av Kamstrup som erbjuder den senaste tekniken inom energi och vattenmätarlösningar. Välkommen att söka tjänsten redan idag.
Ditt anställningserbjudande
Kamstrup är en värdeskapande tjänsteleverantör inom energisektorn och de erbjuder mer än bara en anställning. Som Customer Project Manager erbjuds du en spännande roll där personlig och professionell utveckling är högt prioriterad och där daglig interaktion med kompetenta kollegor är en grundläggande del av upplevelsen. Du får möjlighet att leda stora kundprojekt genom en väletablerad projektmodell, allt inom en miljö som främjar nyfikenhet och utmanar etablerade arbetssätt. Du kommer att arbeta självständigt med stort ansvar och många möjligheter att förbättra dina färdigheter i rollen som Customer Project Manager.
Hos Kamstrup får du flexibel arbetstid samt flera andra förmåner, exempelvis förmånsbaserad pension och kollektivavtalade försäkringar.
Dina arbetsuppgifter
Rollen är fokuserad på att implementera kundprojekt, som Customer Project Manager kommer du att ansvara för att leverera kundsystemlösningar inom affärsområdena: Värme/Kyla, Vatten och Elektricitet. Dina ansvarsområden sträcker sig till hela projektperioden från kontraktssignering till överlämnande till drift. Du är övergripande ansvarig för hela projektleveransen som vanligtvis sträcker sig över 1-3 år.
Mer specifikt kommer dina ansvarsområden att inkludera:
• Ansvara för leverans av projekt med system- och mätarleveranser från kontraktssignering.
• Säkerställa att kundkrav uppfylls enligt kontraktet.
• Genomföra kundmöten samt interna statusmöten.
• Tid- och resursplanering samt månatlig uppföljningsrapportering i våra system.
• Delta i Kompetenscenter för att stödja våra Projektledarkollegor utomlands för att säkerställa bästa praxis i projekt.
• Aktivt arbete med risker.
Värt att veta
I din roll som Customer Project Manager kommer du utgå ifrån Kamstrups nya fina lokaler i Danderyd och sitter tillsammans med kollegor från flera olika funktioner. Kamstrup tillämpar hybridarbete och du kommer resa en del i tjänsten. Att bygga nära relationer med kunder är viktigt, så förvänta dig att tillbringa tid utanför kontoret för kundbesök.
Du kommer rapportera till Head of Customer Projects Sweden och bli en del av ett team på 10 kompetenta kollegor.
Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats, och inleds med 6 månaders provanställning.
Våra förväntningar
För att vara aktuell och framgångsrik i rollen ser vi att du har nedanstående efterfrågade kompetenser.
Praktiska erfarenheter:
Du har relevant utbildning inom projektledning och/eller praktisk erfarenhet av projektledning och därför har erfarenhet av en kundcentrerad roll, erfarenhet och bevisad framgång i självständig hantering av kundprojekt. Du har också ett giltigt körkort för att kunna besöka våra kunder. Det är meriterande om du även har ytterligare kurser eller certifieringar inom projektledning som IPMA eller PRINCE2.
Personliga egenskaper:
Din förmåga att kommunicera på ett skickligt sätt gör det enkelt för dig att bygga starka relationer. Du har en naturlig förmåga att ge riktning åt projekt samtidigt som du behåller ett övergripande perspektiv. Att upprätthålla struktur och organisera arbete är en av dina styrkor. Du är aktiv i operativa uppgifter och fördjupar dig engagerat i projektprocesser. Din nyfikenhet och vilja att utmana status que driver dig att optimera och utveckla processer. Du kommunicerar flytande både skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Du har också ett naturligt intresse och begåvning för tekniska lösningar och tjänster.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07