Customer Project Manager Till SICK AB i Göteborg

Customer Project Manager Till SICK AB i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du teknisk bakgrund och vill jobba kundnära? Sök till Customer Project Manager – Cleaner Industries, hos SICK AB i Göteborg!

Rollen som Customer Project Manager (CPM) hos SICK AB är perfekt för dig som vill göra skillnad på riktigt genom att leda den tekniska delen av kundprojekten inom Cleaner Industries. Du får möjlighet att jobba med världsledande teknologi, i en kundnära och lösningsorienterad roll samtidigt som du bidrar till en hållbar framtid! Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av teamet på SICK AB!

Ditt anställningserbjudande

I rollen som Customer Product Manager kommer du leda kundprojekt framför allt i Sverige och Norge men installationerna kan ske både i och utanför Europa. Du kan komma att behöva hämta in kunskap och tjänster från kollegor och/eller internationella kontakter, vilket gör att du får goda möjligheter att bredda ditt professionella nätverk. Du erbjuds en flexibel och självständig roll där ingen dag är den andra lik. Dina möjligheter till både personlig och professionell utveckling är stora eftersom mod och kreativitet, inom professionella ramar, uppmuntras starkt!

På SICK AB ses personalen som den viktigaste resursen och företagskulturen präglas av samarbete, gemenskap och hög kompetens. På SICK AB har du stora möjligheter till att utvecklas och växa inom bolaget. Du arbetar med intressanta tekniska produkter hos en trygg arbetsgivare som är världsledande inom industriautomation.

 

Dina arbetsuppgifter

Som Customer Project Manager hos SICK AB kommer du ha en central roll. Du driver och genomför kundprojekt från ax till limpa där du har det tekniska ansvaret från offert och förstudie till slutlig leverans av lösning. Du är även aktiv i upphandlingar med din tekniska expertis och du jobbar agilt och tvärfunktionellt med starkt fokus och ägarskap för dina projekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att:

• Leda kundprojekt inom alla våra affärsområden men med fokus på Cleaner Industries och processautomation.
• Hantera komplexa förfrågningar från kunder ex. kalkyl, offert, avtal etc.
• Realisera tekniska lösningar.
• Sammanställa och skicka inköpsorder till interna och externa leverantörer.
• Uppföljning och leveransbevakning - prioritera och koordinera leveranser.
• Prioritera och koordinera driftsättningar med serviceavdelning, samt med kollegor i Tyskland och övriga dotterbolag till SICK AB vid behov.
• Sammanställa och kontrollera dokumentation i pappersform samt digitalt.
• Fakturering, uppföljning, resultat och återkoppling (i samarbete med ekonomiavdelningen)

Värt att veta

Ni är fem kollegor inom gruppen Customer Project Management, som är en del av Service & Project Execution. Gruppen har ett nära samarbete med säljteamet, serviceavdelningen och produktledningen samt övriga kollegor i hela koncernen.

Resor är en viktig del av ditt arbete, och du förväntas vara på resande fot cirka 20% av din tid, främst i Sverige, Norge och Tyskland. Du behöver vara flexibel för att kunna resa med kort varsel när det behövs.

SICK ABs huvudkontor i Sverige ligger i Stockholm, men det finns också kontor i Göteborg och Rud i närheten av Oslo, Norge. I din roll är det en fördel om du bor i Göteborg med omnejd då många kunder finns i området. Skulle din bostadsort vara någonstans i övriga Sverige, eller i Norge, har du dock möjlighet att jobba på distans.

Våra förväntningar

För att vara aktuell och prestera i rollen på lång sikt ser vi gärna att du har en eftergymnasial teknisk utbildning. Du har även goda kunskaper i både tal och skrift på svenska eller norska samt engelska. Då resor ingår i tjänsten krävs det att du har ett giltigt körkort. Dessutom förväntar vi oss att du har en grundläggande förståelse för el och signalhantering. Du kan t.ex. tolka ett elschema samt har övergripande förståelse för industriella protokoll.

För att trivas i denna roll motiveras du av problemlösning och av att se resultat. Lika viktigt är den sociala interaktionen för dig och du har en naturlig förmåga att anpassa din kommunikation efter person och situation. Med nyfikenhet tar du dig an komplexa kundförfrågningar och din passion för tekniken & människan sporrar dig att hitta lösningar för kundens behov. Du är ansvarstagande som person och trivs med varierade arbetsuppgifter där du självständigt planerar och strukturerar dina dagar.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


20 december 2024