Customer Quality Assurance till ledande tillverkare av exklusivt läder

Customer Quality Assurance till ledande tillverkare av exklusivt läder

Arbetsbeskrivning

Vi på Elmo växer och söker en Customer Quality Assurance. Du ingår i vårt Automotive team som ett led i att ge en komplett service och skall vara en person som tidigare har arbetat med kund och/eller produktkvalitet (2–5 år). Vi vill att du ska ha en 2–5 års erfarenhet från bilindustrin: företrädesvis interiör och önskvärt inom ytmaterial och läder. Du kommunicerar flyttande på engelska och om du kan tyska då är det en plus.
Vi önskar att du har en högskoleexamen inom teknik (ingenjörsvetenskap), produktkvalitet eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi vill även att du har dokumenterat goda resultat i arbetet med kundleveranser samt ”nöjd kund” målsättningen. Vi skulle uppskatta om du har nätverk inom ”supplier quality” inom EU OEM’s leverantörskedjor. Kurser eller avsevärd arbetslivserfarenhet i läderteknik är av högt värde för oss, men inget krav.
Du skall vara en målorienterad och självgående lagspelare och ha relationsbyggande sociala färdigheter med en stark kundfokus. Du kommer att utgå från huvudkontoret i Svenljunga, men frekventa resor till kunder inom EU samt till produktionsställen i Italien förekommer.
Arbetet består av:
- samverkan med våra kunder, ta hand om blockerade eller reklamerade material och kontinuerligt styra dessa processer
- ”back-up” för Customer Quality Assurance vid vårt systerbolag i Italien
- ledning av kommunikation relaterade till kund- och produktkvalitet i leverantörskedjan
- ansvaret för de interna reklamationsprocesserna
- distribution och uppföljning av reklamationsstatistik på månadsbasis
- ansvaret för interna ”containment-åtgärder” tillsammans med produktions- och kvalitetschefen
- ledning i problemlösande ansatser tillsammans med kvalitetschefen
- samarbetet i det interna teamet för att underlätta kundrevisioner
- deltagandet i produktutvecklingsprojekt inkluderande produktutvärderingar för att tillgodose kundkvalitetsperspektivet
- teknisk säljsupport
- samarbete med kvalitetschefen för leverans av kundnöjdhetsundersökning
Övergripande målsättning med tjänsten är att långsiktigt öka kundnöjdhet genom minskning av kvalitetsfrågor i leverantörskedjan.
Vill du veta mer, kontakta HR-generalisten Agata Ceglecka på personalavdelningen på tfn 0325-66 14 28.
Maila din ansökan och CV snarast eftersom vi intervjuar kandidater löpande, dock senast den 15 november 2020.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elmo Sweden AB SVENLJUNGA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2020
  • Ansök senast: 14 november 2020

Besöksadress

Falkenbergsvägen 2
None

Postadress

None
SVENLJUNGA, 51281

Liknande jobb


31 oktober 2024

20 september 2024

11 september 2024

Kvalitetstekniker till Kinnarps

Kvalitetstekniker till Kinnarps

4 september 2024