OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en utvecklande och ansvarsfull roll inom kvalitet och kundnöjdhet? Är du en engagerad problemlösare med stort driv och nyfikenhet? Som Customer Quality Engineer arbetar proaktivt med att förbättra produktkvaliteten och säkerställa kundnöjdhet. Rollen innebär att du driver och utvecklar reklamationsprocessen tillsammans med kollegorna i Parkers nordiska kundkvalitets-team.
Parkers målsättning är att kunna bidra till både din personliga och professionella utveckling genom vårt långsiktiga och strategiska arbete med kompetensförsörjning samt att kunna välkomna dig till ett bolag med hängivna medarbetare, engagerade ledare och en stark, positiv företagskultur.
Om tjänsten
Som Customer Quality Engineer på Parkers säljbolag i Borås ansvarar du för att driva reklamationsprocesser gällande Parkers produkter inom rörelse- och styrteknik. Du säkerställer att reklamationsärenden hanteras effektivt och korrekt, samt att kunden får löpande, professionell återkoppling. En central del i rollen som Customer Quality Engineer är att bygga och utveckla goda relationer både med våra kunder och Parkers tillverkande enheter runtom i Europa. Genom att värdesätta och utveckla reklamationsprocessen bygger vi ett starkt förtroende hos våra kunder, och skapar goda förutsättningar för vårt säljteam att växa affären.
Ansvarsområden som Customer Quality Engineer:
- Hantering av reklamationer och garantier
- Ansvarig för processer kring krediteringar, produktåterkallelser och produktersättningar
- Utveckla kundrelationer
- Leda reklamationsprocessen med våra tillverkningsenheter runtom i Europa
- Stöd i kundernas tekniska anspråk och förstå kundernas krav
- Delaktig i tvärorganisatoriska utvecklingsprojekt
Som Customer Quality Engineer får du en central roll med många interna och externa kontaktytor. Du arbetar i nära samarbete med våra kunder, men också med våra tillverkande enheter och säljare, för att tillsammans skapa goda och långsiktiga kundrelationer.
Du ingår i vårt nordiska Customer Quality-team med åtta kollegor, varav fyra sitter i Sverige, och rapporterar till Customer Quality Leader. Anställningen inleds med en gedigen introduktion.
Parker arbetar aktivt med karriärsutveckling och kompetensförsörjning. Med en omsättning på över 100 miljarder SEK, enheter i 50 länder runt om i världen och 60.000 anställda är Parker ett globalt företag med oändliga karriärmöjligheter!
Om bolaget
Parker Hannifin är världsledande inom rörelse- och styrteknik. I över 100 år har vi hjälpt våra kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Parkers stora tekniska expertis och ett brett utbud av kärnteknologier ger oss en unik position att lösa världens största tekniska utmaningar.
Parker Hannifin är ett globalt Fortune 250-företag med en total omsättning på 100 miljarder SEK och 60.000 anställda runt om i världen. Säljbolaget Parker Hannifin Sales Company Nordic, med huvudkontor i Borås, hanterar hela kundrelationen vilket inkluderar försäljning och tekniska lösningar samt logistik och eftermarknadsfrågor.
Parker som arbetsgivare tror på mångfald och diskriminerar inte någon på grund av ålder, religion, etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning eller funktionsnedsättning i samband med rekrytering och anställning. Vi arbetar aktivt med att stärka kvinnors framgång inom Parker, bland annat genom initiativet ”Peer W – Connecting & Engaging Women”. Målsättningen är att långsiktigt attrahera, utveckla och behålla kvinnor inom organisationen.
Läs mer om oss på www.parker.com.
Om dig
För att lyckas i rollen som Customer Quality Engineer har du förmågan att leda processer och projekt med struktur, kommunikation och kundnöjdhet i fokus. Du är ansvarstagande, driven och har ett utpräglat affärstänk. Att motiveras av att lösa utmaningar och problem, med ett strategiskt fokus på att utveckla kvalitet och kundrelationer, är en förutsättning för att trivas i rollen.
Som person är du nyfiken och ser till att skaffa dig relevant kunskap för att kunna möta våra kunder på rätt teknisk nivå.
Din profil
- Erfarenhet av att driva processer och/eller projekt
- Duktig på att förhandla och påverka
- God förmåga att utveckla relationer och nätverk
- Goda ledaregenskaper och ett intresse av ledarskap
- Flytande engelska i tal och skrift
- Intresse för Lean
- Kandidatexamen eller motsvarande arbetserfarenhet
Meriterande:
- Goda kunskaper i svenska (eller danska, finska, norska)
Ta chansen att utvecklas inom kvalitet och kundnöjdhet tillsammans med vårt starka team, och sätt fart på din karriär inom Parker!
Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Göran Karlsson på goran.karlsson@speedgroup.se.
Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___
Sökord: Customer Quality Engineer, Customer Quality Assurance Engineer, Customer claim & complaint Engineer, Customer Quality Assurance Coordinator, Customer Quality Engineer, Reklamationsansvarig, Reklamationsansvar, AM, KAM, Projektledare, Complaints Responsible, Complaints Coordinator, Kundservice, Teknisk kundsupport,
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård