OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ASSA ABLOY är världsledande inom accesslösningar. Koncernen har 49 000 anställda och en omsättning på 8,9 miljarder euro. Koncernen är ledande inom områden som effektiva dörrlösningar, säkra identiteter och entréautomatik. ASSA ABLOYs innovationer möjliggör trygg, säker och bekväm access till fysiska och digitala platser. Varje dag hjälper vi miljarder människor världen över att uppleva en öppnare värld. ASSA ABLOY Opening Solutions portfölj innehåller allt från digitaliserade lösningar för lås och access för både privata fastigheter och kommersiella lokaler, till mekaniska lås, trycken, beslag och dörrstängare.
Vill du jobba på ett innovativt och ständigt växande, världsledande bolag? Är du intresserad av att vara en del av den dagliga verksamheten och jobba med engagerade kollegor? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Om tjänsten
Som Customer Quality Technician kommer du att ingå i en grupp på 6 personer, som arbetar med och ansvarar för kvalitetsfrågor vid produktionsenheten i Mölnlycke. Du kommer rapportera till kvalitetschefen. Huvudsakliga arbetsuppgifter för en CQT är
• Hantera inflöde och prioritering av kundreklamationer
• Genomföra tekniska analyser av inrapporterade produktfel
• Genomföra analyser och upprätta statistik över kundreklamationer och driva förbättringsprojekt
• Hantera nödvändiga kundkontakter gällande reklamationer
• Hantera dokumentation i vårt affärssystem Dynamics AX och i ärendehanteringssystemet Complaints
• Bidra till att utveckla och implementera verktyg, processer och metoder för kundreklamationer och effektiv mätning/kontroll
• Mäta och kontrollera prototyper kopplat till projekt inom produktutveckling
• Vara en del av kvalitetsavdelningen och delta i gemensamma uppgifter, samt bidra till att driva avdelningen framåt mot ett mer proaktivt arbete att minska antalet kundreklamationer
Vi söker dig som
För att trivas i denna roll måste du vara intresserad av att förstå hur våra produkter fungerar och ha en nyfikenhet kring dess funktioner, ett allmänt teknikintresse. Service måste vara en självklarhet då vi jobbar som en stödfunktion och har ett flertal gränssnitt till andra avdelningar internt, såväl som till kunder.
Personliga egenskaper som är lämpliga för rollen är god analytisk förmåga och noggrannhet, förmåga att arbeta resultatinriktat, strukturerad, drivande och kommunikativ. Mycket goda kunskaper inom Officepaketet och en allmänt god datavana krävs då arbetet innehåller en del administration/dokumentation. Du behöver vara flytande i svenska och engelska, både tal och skrift. Meriterande är ett par års erfarenhet av mätteknik och teknisk problemlösning. Körkort krävs då det kan förekomma visst resande i tjänsten.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ASSA ABLOY med Jerrie AB. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är onsdag 1/9. Om du har frågor kring tjänsten så kontakta Martin Dahlberg på 0763–170741.