Customer Relations Coordinator till Samsung!

Customer Relations Coordinator till Samsung!

Arbetsbeskrivning

Vill du ta nästa steg i din karriär och göra skillnad för Samsungs kunder? Vi söker 2 engagerade Customer Relations Coordinator deras VOC-team! Här får du chansen att lösa klagomål, driva förbättringsprojekt och sätta guldkant på kundernas upplevelse.

OM TJÄNSTEN
Som Customer Relations Coordinator i Samsungs VOC-team kommer du att hantera allmänna klagomål från kunder, produktansvarsärenden, ärenden från konsumentnämnder samt regresskrav. Du kommer också att bidra till de övergripande processerna och förebyggandet av dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt samt analysera inkommande volym och typ av ärenden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:


* Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa framtida interaktioner.
* Samla in information som rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation. Ta kontakt med verkstäder, interna intressenter och callcenter.
* Bedöma orsaker och konsekvenser av kundens upplevelse, eskalera till rätt avdelning/ team/person och följa upp internt för att förhindra liknande situationer.
* Hjälpa till med utbildning för nya VOC-kundrelationskoordinatorer
* Hantera VOC processer och förebygga dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av kundservice inom försäkringshantering/regresskrav
- Betydande erfarenhet (5+ år) av att hantera komplexa krav, helst inom konsumentelektronik
- Har erfarenhet av konsumentlagstiftning
- Har erfarenhet av kundservice via telefon
- Har erfarenhet av Outlook och Excel
- Är flytande i ett nordiskt språk och engelska i tal och skrift, då båda språken används i ditt arbete

Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i ett andra nordiskt språk
- Har arbetat i globala organisationer

För att lyckas i rollen har du bland annat följande personliga egenskaper:
- Detaljorienterad
- Självmotiverad
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 23 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänst - Borlänge

Kundtjänst - Borlänge

23 oktober 2024