OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta nästa steg i din karriär och göra skillnad för Samsungs kunder? Vi söker 2 engagerade Customer Relations Coordinator deras VOC-team! Här får du chansen att lösa klagomål, driva förbättringsprojekt och sätta guldkant på kundernas upplevelse.
OM TJÄNSTEN
Som Customer Relations Coordinator i Samsungs VOC-team kommer du att hantera allmänna klagomål från kunder, produktansvarsärenden, ärenden från konsumentnämnder samt regresskrav. Du kommer också att bidra till de övergripande processerna och förebyggandet av dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt samt analysera inkommande volym och typ av ärenden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
* Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa framtida interaktioner.
* Samla in information som rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation. Ta kontakt med verkstäder, interna intressenter och callcenter.
* Bedöma orsaker och konsekvenser av kundens upplevelse, eskalera till rätt avdelning/ team/person och följa upp internt för att förhindra liknande situationer.
* Hjälpa till med utbildning för nya VOC-kundrelationskoordinatorer
* Hantera VOC processer och förebygga dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av kundservice inom försäkringshantering/regresskrav
- Betydande erfarenhet (5+ år) av att hantera komplexa krav, helst inom konsumentelektronik
- Har erfarenhet av konsumentlagstiftning
- Har erfarenhet av kundservice via telefon
- Har erfarenhet av Outlook och Excel
- Är flytande i ett nordiskt språk och engelska i tal och skrift, då båda språken används i ditt arbete
Det är meriterande om du har
- Goda kunskaper i ett andra nordiskt språk
- Har arbetat i globala organisationer
För att lyckas i rollen har du bland annat följande personliga egenskaper:
- Detaljorienterad
- Självmotiverad
- Strukturerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231