OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strategisk och prestigelös ledare som brinner för människor och att utveckla både team och processer? Då kan detta vara en roll för dig! Har du dessutom erfarenhet av att vara ledare inom kundservice på ett större företag bör du definitivt läsa vidare. Du brinner för kundmötet och människor.
Atea Logistics är ett toppmodernt återbruk-, logistik och konfigurationscenter med totalt 27 000 kvadratmeter inklusive kontor och produktionsområden. Här fokuserar Atea på effektivitet och hållbarhet under IT produktens livscykel. Atea koncernen är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum, och drivande inom informationsteknologi på den nordiska marknaden.
Om rollen
Du kommer att ansvara för ett nordiskt team på plats i Växjö. Teamet är uppdelat på två avdelningar, där gruppcheferna rapporterar till dig. Avdelningen hjälper interna kunder inom Atea samt även slutkunder och underleverantörer. Målet är att fortsätta resan som marknadens bästa kundservicecenter!
Arbetsuppgifter
Förändring, proaktivitet och struktur för avdelningen.
Arbeta med stödsystem som används i verksamheten och delta aktivt i utveckling och drift av dessa.
Ha en aktiv roll tillsammans med dina kollegor både hos Atea Logistics och dess systerbolag.
Uppföljning av KPI:er.
Följa upp kvalitet för gruppen och dess verksamhet.
Upprätthålla helhetssyn för gruppens verksamhet inom bland annat affärsläge, trender, analyser, proaktivitet och kundnöjdhet.
Om dig
Du har några års erfarenhet av resultat- och personalansvar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservice, förändringsledning och strategiskt utvecklingsarbete. Eftersom Atea Logistics är ett nordiskt företag hoppas vi att du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
I den här rollen är det mycket viktigt att du besitter en god kommunikationsförmåga och att du kan anpassa din kommunikation till människor på alla nivåer. Därför är det också viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift. Meriterande är även kunskap i övriga nordiska språk. Koncernspråket är engelska. Du har en god affärsmedvetenhet med kundfokus och förmågan att identifiera möjligheter som kan inverka positivt på tillväxt, kundnöjdhet och lönsamhet. Som person är du prestigelös, driven och engagerad.
Som ledare ser du dina medarbetare och bryr dig om dem. Du stödjer och uppmuntrar dem samt utvecklar dem genom att överlåta ansvar och att coacha.
Urval tillämpas löpande därför ber vi dig skicka in din ansökan så fort som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30