Customer Relations Specialist - Shelfless by Bring

Customer Relations Specialist - Shelfless by Bring

Arbetsbeskrivning

Vi på Bring utgör tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge ett av Nordens största logistikbolag med drygt 14 000 anställda. Runt om i Sverige, Norge, Danmark och Finland har vi ett nätverk av terminaler som binder ihop vår verksamhet och ger oss kapacitet att nå våra kunder där de befinner sig. Vi gör nu en ny storsatsning inom vår 3PL-verksamhet med ett nytt toppmodernt fulfillment-center för E-handelskunder i Rosersberg, norr om Stockholm. En hög grad av automation kombinerat med den senaste teknologin och ”best practice” inom flera områden kommer göra denna nya site till Brings flaggskepp på 3PL-marknaden – en tjänst vi kallar Shelfless!
För denna satsning söker vi nu en Customer Relations Specialist. Är det du?
Shelfless-konceptet innebär att vi erbjuder fulfillment-tjänster till ett flertal kunder (+10).
I den här rollen får du ansvara för kunddialogen med alla dessa kunder kopplat till inleveranser, utleveranser, prioriteringar och mycket annat. Kundfrågor gällande eventuella förseningar, planering av extra insatser, förändrade kundönskemål och fakturering kommer också styras genom denna kanal.
I rollen har du flertalet kontaktytor. Du kommer ha dagliga diskussioner med Site Manager, Team Leaders och andra lokala funktioner. Rollen innebär även ett stort samarbete med säljorganisationen, ekonomiavdelningen och IT. Vidare kommer du delta i diverse forum tillsammans med motsvarande roll på andra Siter i organisationen för samarbete och kunskapsutbyte. Framförallt kommer rollen av naturliga skäl ha kontinuerliga dialoger med kunder och underleverantörer.
I rollen sitter du med i den lokala ledningsgruppen för Siten och rapporterar direkt till Sitechef. 
Huvudsakliga ansvarsområden
Ägarskap över kunddialog inkl. faktureringsfrågor
Stötta produktionen med att planera och prioritera orders och inleveranser
Kontinuerligt arbeta med kunddialogen med fokus på kundnöjdhet och lönsamhet.
Ansvara för att kommunikationen mellan Bring och sitens kunder sker tydligt, informativt och professionellt.
Informera och kommunicera beslut och förändringar i/och runt kundrelationen.
Är du rätt person?
För att vara framgångsrik i rollen som Customer Relations Specialisttror vi att du har:
Någon form av relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
3-5 års erfarenhet av liknande roller som ställer höga krav på service
Goda kunskaper i Office-paketet
Förmågan att tala och skriva obehindrat i svenska och engelska.
Din bakgrund anses extra meriterande ifall du har:
Högskoleutbildning inom logistik och/eller ekonom
Erfarenhet från transport-, logistik- eller e-handelsbranschen
Erfarenhet av avtalsfrågor och kontraktsskrivning
Minst lika viktigt som dina formella kvalifikationer är dina personliga egenskaper.
För att bli framgångsrik i rollen behöver du kunna uppvisa en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet från roller som kräver en stark förmåga till att agera mål- och resultatinriktat. Vi tror vidare att du agerar proaktivt och har en lösningsorienterad syn på problem som uppstår i arbetet. Viktiga egenskaper kretar även kring din förmåga att vara relationsskapande, kommunikativ och serviceinriktad.
Sist men absolut inte minst vill vi att du ska kunna känna igen dig i våra värderingar: Att ta ansvar, Att spela för laget och Att vilja mer. Din förmåga att efterleva dessa värderingar, bidra till god trivsel och föregå med gott exempel sätter vi minst lika stor vikt vid som din formella bakgrund.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Du är placerad på vårt fulfillment-center i Rosersberg, Norr om Stockholm.  Under normala omständigheter kan resor förekomma.
Rekryteringsprocessen
I din ansökan vill vi att du inkluderar ett CV och ett personligt brev som beskriver varför du är rätt person för tjänsten. Processen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Bring har fokus på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi uppmanar därför alla kvalificerade personer att ansöka
Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så teveka inte på att anmäla ditt intresse redan idag!

Om du har frågor kopplade till rekryteringsprocessen kan du vända dig till Jakob Ingemansson, HR-Chef inom Rekrytering och Projekt, via jakob.Ingemansson@bring.com.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024