Customer Relations Support till Minuba!

Customer Relations Support till Minuba!

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att skapa starka kundrelationer och är tekniskt nyfiken? Minuba söker nu en kollega som inte bara är nyfiken och innovativ, utan också vill vara en del av deras spännande tillväxtresa. Som nyckelspelare i deras kundsupport kommer du att vara med att både bygga upp och ständigt förbättra kundrelationerna i Sverige. Om du gillar att ta initiativ, driva förändring och bygga långsiktiga kundrelationer, kan detta vara din nästa utmaning!

OM TJÄNSTEN
Som Customer Relations Support i Sverige kommer du att spela en nyckelroll i att stödja och stärka deras kundrelationer. Din roll fokuserar främst på utgående support, där du proaktivt arbetar för att minska belastningen på supporten. Du blir den första kontakten för deras svenska kunder och samarbetar nära både det svenska teamet och teamet i Danmark. I Sverige består teamet av fyra personer med olika ansvarsområden, såsom support, marknad och försäljning, medan ledningen finns i Danmark.

Din huvuduppgift är att proaktivt förebygga framtida ärenden genom nära dialog och starka kundrelationer, samt att hantera inkommande supportärenden via telefon och e-post när de uppstår. På sikt kommer du även att bli delaktig i utbildning och onboarding av kunder i användningen av produkten, anpassat efter deras tekniska behov.

Minuba är ett innovativt IT-bolag som erbjuder en app som gör arbetsdagen enklare för service- och hantverksföretag. Vårt kompletta onlinesystem underlättar för kunderna gällande fakturering och orderhantering, vilket omfattar hela vardagen inom hantverks- och servicebranschen. Vi är stolta över att vara en del av Danmarks ledande mjukvaruföretag inom professionella IT-system för hantverkare och serviceföretag och är nu redo att påbörja en tillväxtresa i Sverige.

Du erbjuds
- Att vara med ett innovativt mjukvarubolag på en spännande tillväxtresa
- En varierande roll där du får ta stort ansvar med möjlighet till utveckling
- Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur med gemensamma tillställningar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontakta deras befintliga kunder via telefon och e-post i relationsskapande syfte
* Proaktivt ge rådgivning, informera om våra partnerskap samt ta emot eventuella supportfrågor
* Förstå kundens verksamhet och arbetsflöde och hjälpa till att integrera Minuba effektivt i deras dagliga drift
* Utarbeta utbildningsmaterial, guider och andra resurser för våra kunder
* Ta emot inkommande supportärenden via telefon och effektivt lösa kundernas problem
* På sikt delta i onboarding av kunder inför användning av produkten, samt vidare utbildning för effektiv användning på olika tekniska nivåer
* Samarbeta nära sälj-, marknadsförings- och utvecklingsteam för att säkerställa positiv kundupplevelse


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Är tekniskt nyfiken
- Har några års relevant arbetslivserfarenhet inom kundservice, support etc.
- Är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Har god systemvana
- Har erfarenhet av en liknande roll

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Orädd
- Nyfiken
- Affärsinriktad
- Relationsskapande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Minuba här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2024
  • Ansök senast: 20 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024