OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.
Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.
Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner ökar vi nu fokuset på att stärka våra relationer och långsiktiga partnerskap med ett antal utvalda stora befintliga kunder. Om du drivs av komplex tjänsteförsäljning och av att stärka och utveckla kundrelationer är det kanske just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team med en Customer Relationship Manager.
Om rollen
Som Customer Relationship Manager hos oss på Alektum Group kommer du att samarbeta med olika funktioner i hela organisationen, både i den svenska verksamheten och med våra kollegor i Europa. Ditt fokus kommer vara att utveckla, planera och genomföra säljskapande aktiviteter i linje med dina personliga- och Alektums affärsmål. Du kommer att vara vår Single Point of Contact gentemot kund och till din hjälp har du ett nära samarbete med ett internt kundteam där flera nyckelpersoner ingår.
I rollen som CRM ingår bland annat:
Övergripande ansvar för utvalda strategiska kunder där du analyserar kundbehov och ger rådgivning i samarbetet med kunden,
Att stötta medarbetare (Operations/IT) vid leverans av nya och befintliga uppdrag,
Att sälja Alektums tjänster, underhålla, analysera och utveckla befintliga kunder längs hela värdekedjan,
Att kommunicera kundbehov för att forma nuvarande och framtida erbjudanden internt och externt,
Att långsiktigt och strategiskt arbeta mot uppsatta personliga- och verksamhetsmål med specifika nyckeltal,
Din Profil
Vi ser att du som söker är en person som brinner för försäljning! Du motiveras av att arbeta med kunder i en variationsrik vardag, och hittar nya affärsmöjligheter genom att skapa goda relationer och förstå kundernas behov. Du är kommersiell med kapacitet och kunskap att driva, planera, leda och organisera ditt eget arbete utifrån gällande förutsättningar, mål och tidplaner.
Vi ser gärna att du som söker har arbetat i liknade roller, gärna i ett internationellt sammanhang, och har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser det som mycket meriterande om du har en akademisk utbildning inom försäljning, och har tidigare erfarenhet av att försäljning inom vår bransch eller kunskaper kring inkassoprocessen.
Du har erfarenhet av att ta fram och genomföra kundaktiviteter som tex. skräddarsydda utbildningar och kundseminarier.
Du har vana att sammanställa och följa strategiska affärs- och kundplaner med mål att skapa långsiktigt nöjda kunder, ökad försäljning och breddat kontaktnät. Du är strukturerad och trivs i en roll där du får växla mellan strategiskt, taktiskt och operativt arbete.
Du känner dig trygg med Officepaketet och är van av att arbeta i olika CRM-system, gärna Microsoft Dynamics. Du kommer även att arbeta i Alektums analysverktyg och återkommande sammanställa och leverera kundpresentationer som påvisar utfallen i samarbetet.
Du är vår Single Point of Contact för kunderna och behöver därför vara trygg i rollen som CRM, skapa planer och driva projekt. Samtidigt behöver du vara en teamspelare som på ett strukturerat sätt söker lösningar tillsammans med dina kollegor på Alektum.
Som person är du engagerad, handlingskraftig, affärs- och resultatdriven med förmåga att sätta ditt uppdrag i ett större perspektiv och se till organisationen som helhet
Teamet
Som en del i Sales Nordics teamet kommer du arbeta nära dina kollegor består av ett kompetent sammansvetsat och härligt team med lång erfarenhet av kundsamarbeten. I teamet ingår, utöver ett antal CRM:s, även Sales Managers som ansvarar för vår försäljning mot nya kunder. Teamet arbetar brett i organisationen för att möta kundernas önskemål och bygga långsiktiga partnerskap med ambition att hålla kunderna nöjda och utöka sina åtaganden hos Alektum. Några av våra stora kunder finns i flera länder vilket gör att samarbeten mellan landsgränserna blir extra viktiga. Samtliga medarbetare i teamet rapporterar till VP Sales.
Intresserad?
Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan senast 30 maj 2022. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!
Start
Tjänsten är på heltid och start sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg, eller på Alektums kontor i centrala Stockholm.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta Peter Storåkers, VP Sales Nordic vid frågor rörande tjänsten: emil.stridbeck@alektumgroup.com.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Manager, isabell.konjic@alektumgroup.com