OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av sälj, kundservice och digital marknadsföring och vill leverera fantastiska kundupplevelser? Workaround letar efter en Customer Relationship Manager som vill vara med på deras tillväxtresa och bidra till att etablera Workaround som Europas ledande coworkingmäklare!
OM WORKAROUND
Workaround grundades 2015 och är en digital marknadsplats för coworking och flexibla kontorslösningar. Workaround hjälper kontorssökande företag att hitta det perfekta kontoret, ofta coworking, genom digital teknik och stort fokus på personlig service.
Workaround är aktiva i Sverige och Nederländerna, med huvudkontor i Stockholm. Teamet består av cirka 15 personer inom customer success, marknadsföring, produkt och utveckling.
OM ROLLEN
En viktig framtida roll då Workaround växer sin affär i Sverige och Europa kommer vara rollen som Customer Relationship Manager. Denna roll kommer att ansvara för att hantera och stärka långsiktiga relationer med deras kunder, dvs de företag som dem har hjälpt att hitta kontor. I denna roll kommer du att ansvara för att supportera kunderna efter säljcykelns slut, dvs när de har flyttat in på sitt nya kontor.
Du kommer att vara ansvarig för att lyssna in på kundernas behov, förstå hur de trivs hos sin nuvarande hyresvärd samt hjälpa dem initiera förlängningar eller nytt kontorssök om de behöver förändra sin kontorssituation. Du kommer att vara bryggan mellan kund, hyresvärd och Workarounds customer success team. Målet är att kunderna skall känna att de får det stöd och bollplank de behöver runt sina kontorsfrågor och att de vill arbeta med Workaround igen och igen.
På kort sikt kommer ditt fokus dels att vara att kontakta tidigare kunder och lyssna in på deras behov och situation samt se om Workaround kan hjälpa dem nu eller i framtiden. Ett annat fokusområde på kort sikt kommer att vara att utveckla en best-in-class process för hur Workaround kontaktar kunderna efter de har hjälpt dem till ett kontor, dvs kommande retentionprocess.
På lång sikt, parallellt med att kontinuerligt leverera service och support till kunderna, kommer du att vara ansvarig för att optimera retentionprocessen, utveckla nya post-sales erbjudanden samt sätta best practice för hur teamet skall arbeta med dessa frågor i Nederländerna och kommande marknader. Det löpande arbete kommer dock att fokusera på deras kunder i Sverige.
ANSVARSOMRÅDEN
- Löpande supportera gamla och nya kunder post-sales och dela insikter med Workarounds customer success team
- Proaktivt identifiera kundbehov och säkerställa att Workaround kan hjälpa till
- Identifiera upsales-möjligheter
- Utveckla en best-in-class retentionprocess som kan implementeras för nya marknader
- Samarbeta med utvecklingsteamet och Customer success teamet för att optimera och automatisera den framtagna retentionprocessen
- Utifrån behov arbeta med digital marknadsföring och prospektering av nya kunder
VI TROR ATT DU HAR
- Minst 2-3 års erfarenhet av kundservice, sälj och/eller customer success
- Tidigare erfarenheter av att arbeta i CRM-system och CRM-processer
- Ett stort intresse av att bygga relationer och är lika passionerad för sälj som av kundservice
- Flytande kunskaper i svenska och kan kommunicera väl på engelska, både i tal och skrift
DET ÄR ETT PLUS OM DU HAR
- Arbetat inom B2B tidigare
SOM PERSON ÄR DU
- Målinriktad, disciplinerad och effektiv
- Mycket strukturerad
- Lösningsorienterad och inriktad på att överträffa kundens förväntningar
- Social, du älskar att bygga relationer och nätverk
ÖVRIG INFORMATION
- Start: Omgående
- Plats: Tegelbacken 4A, Stockholm
- Typ av anställning: Heltid, tillsvidare
- Hemsida: workaround.io (https://workaround.io/se)