Customer resource coordinator vid Scanias Företagshälsovård i Södertälje

Customer resource coordinator vid Scanias Företagshälsovård i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Safety & Health är en organisation med fokus på expertsupport inom områdena Hälsa och Arbetsmiljö. Vi finns i Södertälje men samarbetar globalt då vi även har företagshälsovård på våra produktionsorter i Oskarshamn, Luleå, Zwolle i Holland samt Angers i Frankrike.

Företagshälsovården har i uppdrag att vägleda Scania i sitt arbete att säkerställa och främja hälsa, säkerhet och hållbar produktivitet. Detta i enlighet med lagstiftning, vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi är i utvecklingsfas att modernisera hela vår verksamhet enligt vår strategi 2025.

 

Vi söker nu en medarbetare med uppdraget att koordinera och utveckla våra kundleveranser tillsammans med oss. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 


• Ansvarig för regelbunden övergripande dialog med kund utifrån FHV perspektiv
• Leda och koordinera det tvärfunktionella arbetet mot kunderna
• Vid kontakt med kund hantera detta på ett konsultativt och professionellt sätt
• Bevaka kundspecifika frågor
• Kontinuerligt undersöka lämpliga sätt att använda ny eller befintlig teknik för att leverera företagshälsovårdens tjänster
• Uppföljningar ex. Kundnöjdhetsenkät
• Statistikbearbetning tillsammans med kund och team
• Kunna förstå och kommunicera samband mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa
• Bidra till att upptäcka, förebygga och minimera arbetsmiljörisker hos kund på individ, grupp och organisationsnivå


• Ansvar att återkoppling sker till kund gällande trender, behov av aktiviteter etc.
• Medverka i det systematiska kvalitetsarbetet i verksamheten genom att jobba med ständiga förbättringar inom arbetsprocesser, metoder och internt lärande
• Vara insatt och bidra till företagshälsovårdens mål, KPI:er och aktiviteter samt resultat för verksamheten

Vi är en högkompetent och trivsam arbetsplats under utveckling och erbjuder därför en omväxlande och kreativ arbetsmiljö. I ditt arbete kommer du att utveckla och driva vårt kundarbete framåt och skapa nya moderna förutsättningar för våra leveranser. Du kommer att jobba både självständigt och i tvärfunktonella arbetsgrupper. Vår kultur präglas av kundfokus, kvalitet och gemensamt ansvastagande.

Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet och det är också meriterande med statistik och analyssystemsarbete. 

Ansökan 
För ytterligare information och frågor är du välkommen att höra av dig till:



Leilah Spaander, Verksamhetschef
leilah.spaander@scania.com

Gunnar Holmerin, Gruppchef
gunnar.holmerin@scania.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024