Customer Retention Specialist

Customer Retention Specialist

Arbetsbeskrivning

Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt är att de flesta missar att hämta ut sin ersättning. Skälen till detta är att en försäkringsprocess upplevs som komplicerad, kräver mycket tid, kunskap och stort tålamod. Insurello hjälper sina kunder med detta!

Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har på 4 år redan hunnit etablera oss väl på den svenska marknaden och nu behöver vi dig som viktig kugge i hjulet för att expandera teamet och skala med ytterligare produkter och länder!

Om tjänsten:
Vi har hjälpt mer än 100 tusen kunder att få rätt ersättning. Varje månad så söker sig runt 9000 personer till oss för att få hjälp med sitt försäkringsärende. Dock kan olika omständigheter ibland inträffa och vissa kunder slutför därför inte processen, eller är inte medvetna om att de hoppat av. Därför söker vårt Kundservice team efter en kommunikativ och strukturerad Customer Retention Specialist, som kommer att jobba med att både samla in feedback från kunder gällande varför de hoppat av, samt att denne person försöker få tillbaka dem i processen 💙.

Vi söker dig som är lika stor del serviceminded och fokuserad på att göra ett bra jobb som du är på att sprida glädje och på riktigt vill ha kul på jobbet. Vi letar efter en medarbetare som jobbar med försäkringsärenden i ett team där vi värderar samarbete och sammanhållning. Du tycker om att hjälpa och prata med kunder, och strävar efter att leverera den bästa kundupplevelsen.

Det dagliga arbetet kommer framförallt att bestå av:

- Arbeta utifrån ett kundtjänst-verktyg, där du kommer att ringa inaktiva kunder för att identifera anledningen till varför de hoppat av och därmed systematiskt samla in deras feedback samtidigt som du försöker få tillbaka dem i processen.
- Genom ovan arbete kommer du även att arbeta med att identifiera lösningar på att minska antalet kunder som hoppar av.
- Andra uppgifter inom kundservice.


Tjänsten avser en heltidsanställning. Det är även önskvärt att du kan arbeta inom tidsramen 12-21 alternativt 11-20, inklusive en timmes lunch.

Vem är du?
Rollen passer bäst för dig som får energi av att prata med människor, känner tillfredsställelse genom att förstå människors behov, gillar att ställa rätt frågor och har en serviceinriktad attityd.

- Du har en genomförd gymnasieutbildning.
- Vi ser gärna att du har jobbat med kundservice i någon form tidigare. Helst både via telefon och skriftligen.
- Du är noggrann och strukturerad, har en positiv attityd och tycker om att jobba mot uppsatta mål.
- Du talar och skriver flytande på svenska samt kan kommunicera obehindrat på engelska.
- Intresserad av att joina en start-up och att arbeta med något som har ett högre syfte (hjälpa människor och inte bara tjäna pengar).
- Du som person passar bra in i vår kultur och lever efter våra värdeord: helpful, reliable, progressive och friendly.


Vad har vi åstadkommit?
Vi blev utnämnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela världen (av FinTech Global). Vi har tagit in mer än 100 miljoner kronor från ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egna kompetens.

Vi har byggt ett framgångsrikt team om ca 90 Insurellians baserade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Vi är övertygade om att vi bygger en unik produkt på marknaden och som på djupet förändrar hur kunder ser på försäkringar

Vi arbetar inom en jämställd och diversifierad miljö med noll byråkrati och absolut passion för innovation och tillväxt.

Skicka in en ansökan eller tipsa en vän som skulle passa bra hos oss! 🤩

Kontaktpersoner på detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024