Customer Retention Specialist

Customer Retention Specialist

Arbetsbeskrivning

Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och av dessa missar de flesta att hämta ut den ersättning som de har rätt till. En anledning till detta kan vara att en försäkringsprocess kan upplevs som komplicerad, kräver mycket tid, kunskap och stort tålamod. Det är här vi på Insurello hjälper till!


Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Under de senaste fyra åren, har vi hunnit att etablera oss på den svenska marknaden, samt den Danska, Franska och Italienska. Vi håller nu på att utöka vårt team, är du den vi söker?


Om tjänsten:

Fler än 100 000 kunder har hittills blivit hjälpta till rätt ersättning. Varje månad söker sig 9 000 personer till oss för att få hjälp med sitt försäkringsärende. Trots detta gör olika omständigheter att inte alla kunder tar sig vidare och slutför processen. Med anledningn av detta har vi på Insurello nu valt att starta upp ett nytt team inom kundservice, inom utgående kundkommunikation (outbound-avdelning). Kanske är det du som är vår nya Customer Retention Specialist och som vill vara med på resan och formandet av ett helt nytt team!

Som Customer Retention Specialist ser vi gärna att du är kommunikativ och bekväm med att hantera kundsamtal. Du kommer att ha en mycket viktig uppgift i att på ett strukturerat sätt samla in kundernas feedback och förstå varför kunder stannat av eller hoppat av i processen. Din huvudsakliga uppigft kommer att få alla kunder att med rätt verktyg komma tillbaka in i processen och ha chansen till rätt ersättning. Kunderna du ringer är "varma kundsamtal" och personer som vid ett tidigare tillfälle startat ett ärende hos oss.


Vi söker dig som är serviceminded, gillar att göra ett bra jobb och brinner för att hjälp kunder till den ersättning som de har rätt till. Som en del av vårt team, värderas samarbete och sammanhållning högt. Vi tror på att leverera de bästa kundupplevelserna samt att vara med och bidra till en enklare försäkringsvärld.


Det dagliga arbetet kommer framförallt att bestå av:

- Arbeta utifrån ett CRM-verktyg och Dailer-verktyg;
- Kontakta kunder som av någon anledning hoppat av i våra processer för att få de tillbaka (Winback);
- Med hjälp av manus och coaching, arbeta proaktivt med att få tillbaka alla kunder i sin kundprocess;
- Samla in och systematisera kundfeedback för att identifiera lösningar och minska kundbortfall;
- Samarbeta med andra team för att förbättra och förenkla kundernas användning av tjänsten, men också förbättra och effektivisera våra kollegors arbetsprocess där det finns utrymme för förbättring;
- Ta emot inkommande samtal från våra kunder och delvis hantera administrativa uppgifter.


Tjänsten avser en heltidsanställning. Det är även önskvärt att du kan arbeta under tider som 10-19 alternativt 11-20, inklusive en timmes lunch.

Vem är du?

Rollen passer bäst för dig som får energi av att prata med människor, känner tillfredsställelse genom att förstå människors behov, gillar att ställa rätt frågor och har en serviceinriktad attityd.

- Du har en genomförd gymnasieutbildning.
- Du är noggrann och kan arbeta självständig och strukturerat, har en positiv attityd och motiveras av högt uppsatta mål. Du ska alltid vilja prestera ditt bästa och gillar förändringar.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice via telefon, det är ett extra plus om du tidigare har jobbat med försäljning och motiveras av att göra det där lilla extra för att få tillbaka kunden i processen
- Du talar och skriver flytande på svenska samt kan kommunicera obehindrat på engelska.
- Du ska vilja jobba I en miljö som ständigt förändras samt att du anpassar dig och lär dig nya saker snabbt.
- Självgående! 🤩 Det vill säga att du på egen hand kan utföra ett väldigt dynamiskt arbete via telefon.
- Du som person passar bra in i vår kultur och lever efter våra värdeord: helpful, reliable, progressive och friendly.


Vad har vi åstadkommit?

Vi blev utnämnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela världen (av FinTech Global). Vi har tagit in mer än 100 miljoner kronor från ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egna kompetens.

Vi har byggt ett framgångsrikt team om ca 90 Insurellians baserade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Vi är övertygade om att vi bygger en unik produkt på marknaden och som på djupet förändrar hur kunder ser på försäkringar.

Skicka in en ansökan eller tipsa en vän som skulle passa bra hos oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024