OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt är att de flesta missar att hämta ut sin ersättning. Skälen till detta är att en försäkringsprocess upplevs som komplicerad, kräver mycket tid, kunskap och stort tålamod. Insurello hjälper sina kunder med detta!
Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har på 4 år redan hunnit etablera oss väl på den svenska marknaden och nu behöver vi dig som viktig kugge i hjulet för att expandera teamet och skala med ytterligare produkter och länder!
Om tjänsten:
Vi har hjälpt mer än 100 tusen kunder att få rätt ersättning. Varje månad så söker sig runt 9000 personer till oss för att få hjälp med sitt försäkringsärende. Dock kan olika omständigheter ibland inträffa och vissa kunder slutför därför inte processen, eller är inte medvetna om att de hoppat av. Därför söker vårt Kundservice team efter en kommunikativ och strukturerad Customer Retention Specialist, som kommer att jobba med att både samla in feedback från kunder gällande varför de hoppat av, samt att denne person försöker få tillbaka dem i processen.
Vi söker dig som är lika stor del serviceminded och fokuserad på att göra ett bra jobb. Vi letar efter en medarbetare som jobbar med försäkringsärenden i ett team där vi värderar samarbete och sammanhållning. Du tycker om att hjälpa och prata med kunder, och strävar efter att leverera den bästa kundupplevelsen.
Det dagliga arbetet kommer framförallt att bestå av:
- Arbeta utifrån ett CRM-verktyg och Dailer-verktyg;
- Kontakta kunder som av någon anledning hoppat av i våra processer för att få dem tillbaka (Winback);
- Samla in och systematisera kundfeedback för att identifiera lösningar och minska kundbortfall;
- Samarbeta med andra team för att förbättra och förenkla kundernas användning av tjänsten, men också förbättra och effektivisera våra kollegors arbetsprocess där det finns utrymme för förbättring;
- Ta emot inkommande samtal från våra kunder.
Tjänsten avser en heltidsanställning. Det är även önskvärt att du kan arbeta inom tidsramen 12-21 alternativt 11-20, inklusive en timmes lunch.
Vem är du?
Rollen passer bäst för dig som får energi av att prata med människor, känner tillfredsställelse genom att förstå människors behov, gillar att ställa rätt frågor och har en serviceinriktad attityd.
- Du har en genomförd gymnasieutbildning.
- Du är noggrann och kan arbeta självständig och strukturerat, har en positiv attityd och motiveras av högt uppsatta mål. Du ska alltid vilja prestera ditt bästa och gillar förändringar.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice via telefon, det är ett extra plus om du tidigare har jobbat med försäljning.
- Du talar och skriver flytande på svenska samt kan kommunicera obehindrat på engelska.
- Du ska vilja jobba I en miljö som ständigt förändras samt att du anpassar dig och lär dig nya saker snabbt.
- Självgående! 🤩 Det vill säga att du på egen hand kan utföra ett väldigt dynamiskt arbete via telefon.
- Du som person passar bra in i vår kultur och lever efter våra värdeord: helpful, reliable, progressive och friendly.
Vad har vi åstadkommit?
Vi blev utnämnda till Årets start-up bolag i november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!) samt top-100 insurTech bolag i hela världen (av FinTech Global). Vi har tagit in mer än 100 miljoner kronor från ledande Venture Cap-fonder, samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egna kompetens.
Vi har byggt ett framgångsrikt team om ca 90 Insurellians baserade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Vi är övertygade om att vi bygger en unik produkt på marknaden och som på djupet förändrar hur kunder ser på försäkringar.
Skicka in en ansökan eller tipsa en vän som skulle passa bra hos oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elias
Johanna