Customer Sales Service till ALSO

Customer Sales Service till ALSO

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta i en supporterande och administrativ roll med breda sociala kontaktytor och samarbeten? Vi söker dig som vill ta nästa steg i Customer Sales Serviceteamet på internationella ALSO!

OM TJÄNSTEN

ALSO verkar inom teknologisektorn och distribuerar varor och tjänster inom IT och Teknik till några av Nordens största IT-bolag. De befinner sig just nu på en spännande tillväxtresa och växer kontinuerligt med nya kollegor. Företaget sitter i fräscha, ljusa lokaler i Kista. Du kommer att tillhöra Customer Sales Services samt jobba tillsammans med 10 kollegor.

Customer Sales Services är en intern såväl som extern stödfunktion. Som medarbetare i teamet är man företagets ansikte utåt och arbetar med breda kontaktytor – både internt och externt.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt arbete på ett spännande, modernt och växande bolag med högt i tak och familjär stämning
- En öppen kultur med engagerade och hjälpsamma kollegor i blandade åldrar
- Arbetet är förlagt på ALSOs kontor i Kista men med viss möjlighet till distansarbete

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot inkommande samtal och mail, bland annat besvara på leveransfrågor
* Utringande telefonsamtal i samband med aktivitet
* Säljarbete i tät relation med vår säljavdelning
* Löpande orderläggning i SAP och bevakning av backlog samt administration däromkring
* Hantera omfakturering/kreditering
* Kundprofiler i webshop
* Övriga uppgifter som kan tillkomma


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
- Har erfarenhet från ett serviceyrke med kundrelationer och/eller administrativ erfarenhet
- Är nyfiken och har lätt att lära och förstå nya saker

Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning, förståelse av IT-branschen samt erfarenhet i SAP.

I den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper och din motivation för tjänsten. Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har en positiv inställning, en nyfikenhet och driv att lära dig och för att förstå helheten i ditt arbete. Vi tror att du är en person som sprider energi och värnar om relationen till dina kollegor på kontoret.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ALSO här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024