Customer Sales & Support Specialist till Cibes Lift Group

Customer Sales & Support Specialist till Cibes Lift Group

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för att ge kunderna den bästa möjliga supporten? Vill du arbeta på ett internationellt, snabbt växande bolag och bidra till vår tillväxt genom förstklassig support till våra kunder? Känner du igen dig i detta, så erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utvecklas!



Cibes Lift Group är en av världens ledande tillverkare av utrymmeseffektiva, designade hisslösningar av högsta kvalitet. Produkterna är anpassade för den offentliga, kommersiella och privata marknaden. Försäljning, installation och underhåll tillhandahålls av företagets globala nätverk av dotterbolag och partners. Cibes har sitt huvudkontor i Gävle och har 1500 anställda, ett distributionsnätverk i över 50 länder och dotterbolag i ett 20-tal länder. Omsättningen 2022 uppgick till 2,8 miljarder SEK och företaget har vuxit snabbt under de senaste åren

Om tjänsten:

Nu söker vi en driven och serviceinriktad Customer Sales & Support Specialist till vår Spare Parts & Sales-team på vårt huvudkontor i Gävle. Vi stödjer våra dotterbolag genom att besvara frågor, skapa offertunderlag samt orderhantering av hissar och reservdelar. Tillsammans med ditt närmsta team som består av fyra medarbetare, ger du professionell och kvalitativ support till våra kunder genom att besvara frågor via telefon, online- möten, e-post och chatt. I denna roll kommer du främst arbeta i CRM-systemet MS Dynamics samt med Officepaketet och Teams. Det kan handla om allt från produktfrågor, tillval, offert/order- och transportfrågor. Följa upp befintliga kunder och säkerställa att de är nöjda med våra produkter och tjänster. I rollen ingår kommersiella aktiviteter och kampanjer och att vid behov guida våra kunder gällande nya produkter, rutiner och system.

I denna roll kommer du vara en viktig länk mellan våra dotterbolag och vår produktionsenhet med placering Gävle. Ditt team har ett nära samarbete andra avdelningar inom Cibes Lift Group och koordinerar lösningar för att säkerställa högsta kundnöjdhet. Det kan handla om kommunikation med produktionen om leveranstider och prioriteringar, support vid specialbeställningar, och vidarebefordra till produktionsteknik, input från våra kunder avseende förbättringar på befintliga produkter.

Om dig

Vi ser att du är serviceminded och har en positiv och lösningsorienterad inställning. Du har erfarenhet av kundservice, gärna från en teknisk bransch, har du arbetat produktionsnära så är det meriterande. Då du använder dig av digitala hjälpmedel i ditt arbete så ser vi att du har lätt för att arbeta i olika system och har erfarenhet av att arbeta med Microsoft Officepaketet.

Har du erfarenhet av försäljning och att förbereda offerter är det meriterande. Då våra dotterbolag finns i ett 20-tal länder behöver du utöver svenska, behärska flytande engelska i tal och skrift, det är ett plus om du behärskar ett eller flera europeiska språk utöver svenska och engelska.

Stor vikt kommer att läggas på kombinationen av dina erfarenheter och personliga egenskaper, som att du är en teamperson som samarbetar bra med andra och är strukturerad. Då jobbet är väldigt nischat mot våra unika produkter så kommer du att få en introduktion där du lär känna Cibes Lift Group som företag, våra kunder och våra produkter, och successivt ta dig an de mer kunskapskrävande uppgifterna. Det kommer att vara avgörande att du är initiativtagande och lösningsorienterad oavsett om det handlar om att hjälpa en kund på bästa sätt eller att du känner dig osäker på något.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Cibes Lift med Jefferson Wells, för frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64, alternativt marjo.carlson@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-05-26. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cibes Lift Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Liknande jobb


Handläggare till MSB:s nya svarstjänst

Handläggare till MSB:s nya svarstjänst

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024